سرویس: اقتصادی
کد خبر: 42613
|
08:23 - 1398/12/06
نسخه چاپی

از بستن موزه‌ها و لغو رویدادهای فرهنگی، سیاسی تا صف‌های طولانی برای خرید ماسک در کره جنوبی

از بستن موزه‌ها و لغو رویدادهای فرهنگی، سیاسی تا صف‌های طولانی برای خرید ماسک در کره جنوبی
درحالی که سئول هشدار بیماری‌های عفونی را در بالاترین سطح خود اعلام کرد، بسیاری از فعالیت‌های عمومی و رویدادهای سیاسی فرهنگی در این کشور لغو شده و مردم از صبح زود در مقابل فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای خرید ماسک صف کشیدند.

به گزارشايلام بيدار، مقامات کره جنوبی امروز 161 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا اعلام کردند که در مجموع تعداد بیماران مبتلا به 763 نفر رسید.

این کشور روز گذشته هشدار بیماری‌های عفونی را در بالاترین سطح خود اعلام کرد. 115 مورد جدید ابتلا، به کلیسا در جنوب شرق شهر دائگو مرتبط می شود

کیم کانگ لیپ، معاون وزیر بهداشت کره گفت: «اگر ما نتوانیم این شیوع را در منطقه دائگو با روش موثری متوقف کنیم؛ احتمال زیادی وجود خواهد داشت که به سرایت سراسری منجر شود.»

درحالی که بیشتر موارد جدید در دائگو دیده شده‌اند، تقریبا تمامی شهرهای بزرگ و استان ها، چند عفونت گزارش داده‌اند.

* هنوز دلیل شیوع بیماری مشخص نیست

مقامات هنوز در حال بررسی دلیل دقیق شیوع جدید بیماری است، چرا که 31 مورد از بیماران هیچ گزارش جدیدی از سفر خارجی نداشتند.

این مقام کره‌ای گفت دولت اقدامات قرنطینه کردن و آزمایش 9500 نفر که در کلیسای دائگو شرکت کردند را در نظر گرفته است.

* محدود کردن فعالیت های عمومی در کره جنوبی

کره جنوبی در روز یک شنبه اعلام بالاترین سطح هشدار برای بیماری‌های عفونی را اعلام کرد و فعالیت‌های عمومی را محدود کرد و منابع اضافی برای شهرهای دائگو و چئونگدو که «مناطق مراقبت ویژه» تعیین شده بودند، در نظر گرفت.

* صف های طولانی کره ای ها برای خرید ماسک

در دائگو و شهرهای دیگر، مردم در سوپرمارکت های بزرگ و داروخانه ها برای خرید ماسک های مخصوص و مواد لازم بهداشتی ازدحام کردند. تصاویر رسانه ها نشان می دهد صدها نفر از ساعت 8 صبح در مقابل فروشگاه‌های زنجیره‌ای «ای-مارت» کره جنوبی صف کشیده بودند.

* لغو رویدادهای سیاسی فرهنگی

یک سری از رویدادهای سیاسی و فرهنگی برای این هفته لغو شده است درحالی که وزیر فرهنگ کره امروز اعلام کرد 24 موزه و کتابخانه به صورت موقت تعطیل خواهند شد.

* احتمال ابتلا سه نماینده مجلس کره

از آنجایی که 3 قانون گذار کره جنوبی به علت ملاقات با یکی از مقامات آموزشی که تستش مثبت بوده، قرار است مورد آزمایش قرار بگیرند، مجلس شورای ملی کره از جلسه سؤال از دولت صرف نظر و آن را برای بعد از ظهر پنج شنبه مقرر کرد.
انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد