سرویس: استان ایلام
کد خبر: 42519
|
08:05 - 1398/12/04
نسخه چاپی

پیامدهای حضور گسترده اقشار مردم در انتخابات

پیامدهای حضور گسترده اقشار مردم در انتخابات
یکی از مهم ترین پیامهای حضور حداکثری در انتخابات، تقویت پایه های مردم سالارانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارشايلام بيدار، حضور حداکثری مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند 98، جدای از تحلیل های مختلف احزاب و جریانات سیاسی، حاوی پیامهای مهم و ارزشمندی متفاوت از دیدگاههای سیاسی احزاب مختلف است.

یکی از مهم ترین پیامهای این حضور حداکثری، تقویت پایه های مردم سالارانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه دارای همسایگانی است که جوامع خود را براساس رویکردهای غیردموکراتیک و استبدادی اداره می کنند و از قضا مورد حمایت آمریکا هستند.

آمریکا که خود را مدافع دموکراسی در دنیا می داند در منطقه استراتژیک خاورمیانه دارای رفتاری متناقض و پارادوکسیکال است.

مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران بسیار متفاوت از الگوهای دموکراسی غربی است، تفکری برخواسته از متن فرهنگ دینی این ملت است.

رهبر معظم انقلاب فرمودند:مردم سالاری ما نوعی تقلید از شیوه حکومتی غربی نیست، بلکه برگرفته از متن فرهنگ دینی و اسلامی ماست.

آری؛ اسلام حقیقی ناب از مهمترین مدافعان کرامت انسانی بوده و با فراخوان مردم به پیوستن حاکمیت الهی و نفی حاکمیت طاغوتی و اومانیستی، خواستار سعادت واقعی انسان در دنیا و آخرت است. الگوی جمهوری اسلامی ایران نیز در همین راستا جهت گیری دارد، یعنی فراخوان همه مردم دنیا برای بسترسازی حاکمیت الهی.

حضور مشتاقانه مردم در پای صندوق های علیرغم تبلیغات سنگین دشمنان ، نشان از لبیک و تائید این جهت گیری الهی در جمهوری اسلامی ایران است.

علیرغم همه مشکلات ریز و درشتی که در جامعه ایران رخ نمایی می کنندو دل هر ایرانی مسلمان را آزرده می سازند، لکن اعتماد مردم به رهبری آگاه و بصیر، اعتماد آنها به تئوری حاکمیت الهی و اسلامی است، حاکمیتی که برمدار عقلانیت و باتوجه به حقوق و کرامت انسانها در تلاش جدی برای مبارزه با نقض حقوق بشر و تسلیم سازی انسان ها در برابر مظاهر غیرالهی است.

آمریکا براساس مستندات متقن، ناقض حقوق بشر در دنیا است. تحمیل ایدئولوژی لیبرال دموکراسی و تخریب بنیان های فرهنگی دیگر ملل، حمایت پیدا و پنهان از گروههای تروریستی و استفاده از ابزاری از تروریزم برای پیشبرد مقاصد امپریالیستی ، حمایت از دولت های ارتجاعی و غیر مردمی منطقه و استفاده گزینشی از مسئله حقوق بشر، همه و همه نشان از خوی استکباری این رژیم است.

فشار بر ملت ایران از جمله این رفتارهای متناقض آمریکائیهاست، مردمی که در خاورمیانه پرآشوب، متمدنانه تریم رفتار سیاسی را از خود بروز می دهند شایسته ستایش اند، ستایشی که هرچند در تریبون های جهانی شاید ظالمانه، سانسور شوند لکن افکار عمومی آگاه و منصف جهان؛ شجاعت، مقاومت و استقلال خواهی این ملت را از صمیم قلب تحسین خواهند کرد. هرچند تحسین الهی بالاتر و برتر از همه چیز است.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد