سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 42406
|
16:19 - 1398/11/28
نسخه چاپی

اضافه شدن ۵ واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور

اضافه شدن ۵ واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه سال آینده ۵ واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور اضافه می‌شود، گفت: واکسن‌های HPV, آنفلوآنزا، پنوموکوک، روتاویروس و لیشمانیا از جمله این واکسن‌ها هستند.

به گزارشايلام بيدار،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مراسم تقدیر از توانمندی‌های تولید صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی با بیان اینکه صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی جزو افتخارات کشور هستند، اظهار داشت: تمام اعضای این سیستم را در اختیار داریم، به طوری که در این حوزه شرکت‌های ایرانی در حال فعالیت هستند و نیروی انسانی کافی در این صنعت وجود دارد و از سوی دیگر شاهد کاهش خروجداروسازاناز کشور هستیم.

وی با اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های تجهیزات پزشکی در زمینه تولید محصولی مانند شتاب‌دهنده‌ و سایر محصولات، گفت: این صنعت از توانایی بسیار خوبی برخوردار است که وجود سازمان غذا و دارو یکی از علل موفقیت این حوزه به شمار می‌رود.

ستاری با بیان اینکه ۱۰۰ شرکت در حوزه سلول‌های بنیادی در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد تا این شرکت‌ها را تقویت کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید داروها در کشور توضیح داد: شرکت داخلی برنامه‌ریزی برای تولید انسولین را آغاز کرده است و از سال آینده دو خط تولید انسولین در کشور آغاز به کار خواهند کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه سال آینده ۵ واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور اضافه می‌شود: گفت واکسن‌های HPV، آنفلوآنزا، پنوموکوک، روتاویروس و لیشمانیا از جمله این واکسن‌ها هستند.

ستاری در پایان با بیان اینکه باید از تحریم‌ها به عنوان یک فرصت برای تقویت صنایع داخلی استفاده کنیم، گفت: سالانه حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیون یورو صرف واردات سموم می‌شود که این حرکت باید به سمت تولیدبیوتکبرود. باید از این طریق بتوانیم آینده خوبی را برای جوانان و ایجاد اشتغال در کشور داشته باشیم.

انتهایپیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب