سرویس: استان ایلام
کد خبر: 42061
|
07:40 - 1398/11/17
نسخه چاپی

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور استان ایلام:

چهار هزار دانش آموز ایلامی به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند

چهار هزار دانش آموز ایلامی به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند
مسئول سازمان اردویی و راهیان نور استان ایلام گفت: با هماهنگی ها های انجام شده تا ۲۰ اسفندماه سال جاری بیش از چهار هزار دانش آموز ایلامی به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.

به گزارشايلام بيدار، "حسن پورمحمدی"، مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور استان ایلام با اعلام این خبر گفت: مرحله دوم اعزام دانش آموزان استان ایلام به اردوهای راهیان نور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در این اردوها، دانش آموزان اعزامی از مناطق یادمانی و عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس استان بازدید خواهند کرد، افزود: اعزام دانش آموزان در مرحله دوم اردوهای راهیان نور تا 20 اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در این مرحله حدود 4 هزار دانش آموز ایلامی به مناطق عملیاتی استان اعزام شوند، گفت: كاروان هاي راهيان نور دانش آموزان از مناطق جنگي مهران، دهلران، فكه، سه راهي جندالله در داخل استان ايلام و يادمان هاي فتح المبين، اروند، هويزه، دوكوهه در خوزستان بازديد مي كنند.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه آشنایی با فرهنگ جبهه و جنگ، تقویت روحیه خودباوری و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان از اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور است، تصریح کرد: زنده نگاه‌داشتن فرهنگ جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت از جمله اهداف اردوهای راهیان نور در استان ایلام است.

وی بیان کرد: طی روزهای گذشته به منظور آشنایی دانش آموزان با تاریخ و عملیات های دفاع مقدس  و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تعداد۲۶۰ نفر از دانش آموزان شهرستان دره شهر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده اند.

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام یادآور شد: همچنین با همکاری آموزش و پرورش شهرستان آبدانان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز پاسداری از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی 222 دانش‌آموز آبدانانی به مدت دو روز به مناطق عملیاتی جنوب  کشور اعزام شده اند.

پورمحمدی با بیان اینکه یادمان‌های شرهانی دهلران، نقطه ایثار مهران، قرارگاه حضرت امیرالمومنین(ع) و منطقه عمومی بانروشان ایلام از مهم‌ترین مناطق و یادمان های دفاع مقدس در ایلام هستند، خاطرنشان کرد: حضور راویان و پیشکسوتان دوران 8 سال دفاع مقدس و اهدای بسته های فرهنگی از جمله برنامه هایی است که موجب آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با فرهنگ دفاع مقدس می شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد