سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 41937
|
01:03 - 1398/11/14
نسخه چاپی

بانداژ هوشمندی که به تشخیص عفونت کمک می‌کند

بانداژ هوشمندی که به تشخیص عفونت کمک می‌کند
دانشمندان یک بانداژ ایجاد کرده‌اند که با تغییر رنگ، به تشخیص عفونت‌های باکتریایی کمک می کند، محققان این اختراع باور دارند کار آنها می تواند راه را برای استفاده منطقی از آنتی بیوتیک ها هموار کند.

به گزارشايلام بيدار،به نقل از دیلی میل، دانشمندان یک باند اختراع کرده‌اند که با تغییر رنگ می‌تواند به تشخیص عفونت‌های باکتریایی کمک و مقاومت آنتی بیوتیکی را مهار کند.

این بانداژ می‌تواند باکتری‌های موجود در پوست را حس کرده و داروها را آزاد کند؛ محققان چینی که مخترع این باند هستند می‌گویند کار آنها می‌تواند به کاهش مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک‌ها کمک کند.

آزمایش بر روی موش‌های مبتلا به E.coli نشان داد که در صورت وجود باکتری‌های مقاوم به دارو، باند از سبز به زرد (بالا) تغییر یافته است و هنگامی که باکتری‌های مقاوم به دارو وجود داشتند، باند قرمز شد. 

باکتری‌ها به طور طبیعی می‌توانند با گذشت زمان در برابر آنتی بیوتیک‌ها مقاوم شوند، اما سوء مصرف انسان‌ها در استفاده از آنتی‌بیوتیک در این روند اخلال ایجاد می‌کند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، مقاومت آنتی بیوتیکی یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات برای سلامت جهانی است و سالانه منجر به روز بیش از ۷۰۰ هزار مرگ و میر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد