سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 41884
|
10:39 - 1398/11/12
نسخه چاپی

مفید: «سرگذشت» پیشگیری از طلاق را آموزش داد/ به سمت داستان‌های عبرت آموز رفتیم

مفید: «سرگذشت» پیشگیری از طلاق را آموزش داد/ به سمت داستان‌های عبرت آموز رفتیم
تهیه کننده سریال «سرگذشت» گفت: ما در این سریال سعی داریم تا با تعریف یکسری قصه‌ها به مخاطب یاد دهیم که می‌توان طلاق را هم پیشگیری کرد.

به گزارشايلام بيدار، «بهروز مفید» تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «سرگذشت» به کارگردانی سید جمال سید حاتمی درباره تغییر ساختاری قصه این سریال به نسبت فصل اول آن گفت: در تمامی سی قسمت محکومین قصه ما درباره مجازات جایگزین بود، در صورتیکه در سری جدید ۱۵ قسمت مجازات جایگزین و ۱۵ قسمت قصه‌هایی داریم که مربوط به بحث خانواده است و در ادامه 5 داستان مستقل اجتماعی نیز برای مخاطب به نمایش خواهیم گذاشت.

وی درباره تغییر نام این سریال از محکومین به سرگذشت نیز توضیح داد: در سری قبل به این دلیل که مجازات جایگزین را محوریت قصه قرار داده بودیم، نام محکومین متناسب با آن حال و هوا بود اما در سری جدید منطقی بود که مقداری نام سریال عامه پسندتر باشد تا دربرگیرنده موضوع‌های مختلف و بیشتری شود.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه در «سرگذشت» هدف گذاری‌مان روی داستان‌های عبرت آموز بود، گفت: در فصل یک مجازات جایگزین محور اصلی بود، اما در فصل دو نیمی از قصه به سمت داستان ‌های عبرت آموز رفته است که شامل بحران های خانواده مثل طلاق است. از طرفی دیدید که همه قصه‌ها هم به طلاق ختم نمی‌شود. ما در این سریال سعی داریم تا با تعریف یکسری قصه‌ها به مخاطب یاد دهیم که می‌توان طلاق را هم پیشگیری کرد. 

وی در پاسخ به این سوال که چرا در فصل دو به طور تمام و کمال، مجازات جایگزین را دست مایه قصه قرار ندادید؟ گفت: ما در فصل اول توانستیم فضاسازی کنیم و این موضوع را به طور کامل جا بیندازیم. در فصل دو هم می‌توانستیم منحصرا به مجازات جایگزین بپردازیم اما چون مدتی است توصیه می‌کنند کارهای کمدی بسازید، ما هم می‌خواستیم از ظرفی که در اختیار داریم بیشتر به مسائل عمومی بپردازیم و حالا باید ببینیم که نظر مخاطبین چه طور بوده است. از طرفی هم آنقدر حجم موضوع‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی زیاد است می ‌توانست سوژه‌های زیادی را برای ما فراهم کند. 

تهیه کننده سریال «هشت و نیم دقیقه» درباره صحبت‌های خانم دکتر سیما فردوسی پور بعد از پایان پخش هر قسمت از این سریال، نیز گفت: زمانیکه قرار بود سری اول محکومین پخش شود ما چنین تقاضایی از شبکه داشتیم که مهیا نشد اما امسال خودشان پیش قدم شدند و گفتند و ما هم استقبال کردیم و الان با توجه به بازخوردهایی که داشتیم متوجه شدیم که صحبت‌های یک دکتر روانشناس می‌تواند در فهم بهتر داستان برای مخاطبانی که سریال را دیدند، تاثیر گذار باشد و اینکه موضوع برایش جدی‌تر شود.

به گزارش فارس، هر قسمت از این سریال یک اپیزود و هر اپیزود دو بازیگر اصلی دارد و تعداد قسمت و بازیگران آن از «محکومین ۱» بیشتر است. به طوری که در فصل دوم این سریال حدود ۵۰۰ بازیگر حضور خواهند داشت که ۸۰ نفر ایفاگر نقش اصلی و مابقی بازیگران فرعی محکومین خواهند بود. موضوع محوری در «محکومین» مجازات جایگزین بود، اما فصل دوم این مجموعه به طلاق اختصاص دارد و در این فصل سیما تیرانداز، رابعه مدنی، شهره لرستانی و ... بازی می‌کنند.

نازنین فراهانی، مریم کاظمی، مزدک رستمی، بیژن بنفشه خواه، حسین محب اهری، نگار عابدی، محمد شیری، علیرضا جعفری، نادر فلاح، حسین سلیمانی، مریم بوبانی، علیرضا استادی، معصومه قاسمی پور، بهراد خرازی، مهری آل اقا، محمود جعفری، افسانه ناصری، جمشید صفری، ژاکلین آواره و ... از بازیگران این سریال اپیزودیک هستند.

به گزارش فارس، در «محکومین» که سال ۹۶ از شبکه یک سیما پخش شد،  لیلا زارع بازیگر ثابت بود و در هر اپیزود با توجه به فیلمنامه، بازیگران جدیدی ایفای نقش می‌کردند. مسعود کرامتی، تینو صالحی، حسین مهری، علی شادمان، محمد حاتمی، مسعود کرامتی، بهادر مالکی، شیدا خلیق، سوگل قلاتیان، افسانه تهرانچی، پریسا راد، مسعود میرطاهری، امین میری،‌ آشا محرابی، سپیده خداوردی، پژمان بازغی، سیروس گرجستانی، ساغی زینتی، آتش تقی‌پور، مریم کاویانی، نیما شاهرخ شاهی، کامران تفتی، نگین معتضدی، بهرام ابراهیمی، حسین محجوب، مریم سعادت ،شبنم قلی‌خانی، ملیکا شریفی نیا، بیژن بنفشه خواه، جعفر دهقان، علیرام نورائی  و ... نیز در اپیزودهای دیگر این سریال حضور داشتند.

۲۲ قسمت از سریال اپیزودیک محکومین توسط سیدجمال سید حاتمی و ۸ قسمت دیگر توسط حسین قناعت تولید شد.

انتهای پیام/ ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد