سرویس: استان ایلام
کد خبر: 41498
|
17:33 - 1398/10/29
نسخه چاپی

واکنش عمران خودآموز به یادداشت ایلام بیدار + توضیحات ایلام بیدار

واکنش عمران خودآموز به یادداشت ایلام بیدار + توضیحات ایلام بیدار
مدیرکل ارشاد اسلامی استان ایلام به یادداشت سردبیر ایلام بیدار با عنوان "آن کس که نداند و نداند که نداند" واکنش نشان داد.

به گزارشایلام بیدار، مدیرکل ارشاد اسلامی استان ایلام به یادداشت سردبیر ایلام بیدار با عنوان "آن کس که نداند و نداند که نداند" واکنش نشان داد.

جوابیه عمران خودآموز به ایلام بیدار:

چو دانی و پرسی، سوالت خطاست!

مدیر مسئول محترم پایگاه اطلاع‌رسانی ایلام بیدار با سلام و احترام با توجه به درج مطلبی در آن رسانه با عنوان"آن کس که نداند و نداند که نداند!" در تاریخ ۲۸ دی ماه ۱۳۹۸ و اشاراتی به یادداشت اخیر من، شایسته است برابر ماده ۲۳ قانون مطبوعات نسبت به درج جوابیه اینجانب به شرح زیر در همان صفحه و ستون برای تنویر افکار عمومی اقدام فرمایید.

با تشکر |عمران خودآموز|

----------------------------

چو دانی و پرسی سوالت خطاست!

۱. یادداشت‌هایی که بدون قید عنوان حقوقی منتشر می‌شوند، نظر حقیقی نگارنده است و ربطی به سازمان متبوع ندارد.

۲. تمام شهروندان حق دارند نسبت به سرنوشت خود، به ویژه رویداد مهم انتخابات، احساس مسئولیت کنند و نامزدهای نمایندگی مجلس را مورد سوال قرار دهند.

۳. درخواست از نامزدهای تایید صلاحیت شده برای اظهار نظر، لزوماً به معنای دفاع از رد صلاحیت شدگان نیست، بلکه می‌توانند رویکرد شورای نگهبان را تایید و حتی از آن دفاع کنند!

۴. نام بردن از لباس رزم، راکت، آتش، خشاب و کاتیوشا در یادداشت ایلام بیدار حاکی از فضای ذهنی نویسنده و مغایر با فضای نقد و نظر در یک بستر آرام و آزاد است. ۵. ارجاع موضوع به دستگاه‌های نظارتی و تجویز پرونده‌سازی و بگیر و ببند، تنزل جایگاه رسانه به اهرم بازجویی،تهدید و فشار است؛ چراکه رسانه حرفه‌ای، مدافع آزادی بیان است نه بستن دهان!

پایان

➖➖➖➖➖

چو دانی و پرسی کارت درسته!

توضیحات ایلام بیدار:: ضمن قدردانی از پاسخگویی مدیر کل محترم اداره کل ارشاد استان ذکر چند نکته ضروری می باشد:

۱-اگر چه در انتشار این مطلب حساس اشاره ای به جایگاه حقوقی خویش نکرده اید اما مردم شما را با عنوان جایگاه حقوقی و مدیر کلی ارشاد می شناسند برای همین هم شائبه ورود دولتی ها به انتخابات تقویت می شود!

۲-بلی با شما موافق هستیم که همه شهروندان مجاز هستند نسبت به سرنوشت خود احساس مسولیت کنند، اما آیا قانون چنین اجازه ای داده است که شورای نگهبان قانون اساسی را مورد حمله و هجمه قرار داده و در رسانه ها آنچه در روند قانونی شکل گرفته را به سخره گرفته و تحت عنوان عصاره فضایل شورای نگهبان نامید؟

۳-در یادداشت ما هیچ گونه توهینی به شخصی صورت نگرفته اما شما آن را فاقد نقد و نظر دانسته اید، سوال ما مشخص است چرا و به چه دلیل از عملکرد شورای نگهبان راضی نیستید؟ چرا نگران هستید؟ آیا به خاطر رد صلاحیت داوطلبی است که در میان تایید صلاحیت شده ها نیست؟

۴-آقای مدیر کل، شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی جزو تفکیک ناپذیر قانون کشور است، بر طبق نص صریح قانون شورای نگهبان وظیفه تایید و رد صلاحیت داوطلبان را بر عهده دارد، به طور مشخص پاسخ دهید این قانون را قبول دارید؟ اگر پاسخ مثبت است چرا همفکرانتان آتش بیار معرکه شده و در چند روز اخیر مدام از عدم شرکت مردم در انتخابات دم می زنند؟ چرا دوستان همفکرتان در این ماجرا بر طبل عدم حضور می کوبند و کاهش مشارکت را برجسته سازی می کنند؟

جهت تذکر به خودمان و نیز شما و همه این جمله حضرت امام را بازگو می کنیم باشد که آویزه گوشمان باشد: "" نمي‌شود از شما پذيرفت كه ما قانون را قبول نداريم. غلط مي‌كنيد قانون را قبول نداريد!قانون تو را قبول ندارد نبايد از مردم پذيرفت، از كسي پذيرفت ، ما شوراي نگهبان را قبول نداريم. نمي‌تواني قبول نداشته باشي. ""

در آخر! آقای مدیر کل ارشاد تکلیف ما با خودمان روشن است و جواب تمام سوالات را می دانیم اما باز هم به پرسش ادامه می دهیم چرا که ما برخلاف شما معتقدیم چو دانی و پرسی کارت درسته! بازهم بپرس!

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد