سرویس: دفاع و امنیت
کد خبر: 41367
|
06:05 - 1398/10/26
نسخه چاپی

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایوان:

۱۴ رشته صنایع دستی در ایوان فعال است

۱۴ رشته صنایع دستی در ایوان فعال است
رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایوان گفت: ۱۴ رشته صنایع دستی در این شهرستان فعال بوده و سایر رشته های صنایع دستی به صورت نیمه فعال هستند.

به گزارشايلام بيدار،"جعفر جعفری"،رییس صنایع دستی وگردشگری ایوان گفت:۸۰ درصد هنرمندان صنایع دستی ایوان را بانوان تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد:سال گذشته برای ۸۰ هنرمند ایوانی از طریق صنایع دستی اشتغال ایجاد شد و چهار کارگاه شامل ۲۴ نفر نیز برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایوان یادآور شد: امسال نیز سه طرح صنایع دستی برای تایید به بانک ارسال شده اند و با فعال شدن آنها برای ۶ نفر اشتغال ایجاد می شود.

جعفری اضافه کرد: با درخواست راه اندازی کارگاه میناکاری در این شهرستان موافقت و مکان مناسب برای اجرای این طرح نیز فراهم شده اما متقاضی تاکنون برای اجرای طرح مراجعه نکرده است.

وی تاکید کرد: هنرمندان دیگری در زمینه تراش سنگ های زینتی نیز فعالیت و درآمد مناسبی از این راه کسب می کنند.

جعفری یادآور شد: در حال حاضر رشته های گلیم بافی، جاجیم بافی، نمدمالی، صنایع چرم، چیت بافی، معرق، مسگری، فیروزه کوبی، حصیربافی، سفالگری و طراحی در ایوان فعال و هنرمندان در این زمینه به تولید این صنایع دستی می پردازند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ۵۵ هزار نفری ایوان در ۳۵ کیلومتری شمال ایلام دارای ۶۷ اثر تاریخی از جمله طاق شیرین و فرهاد، آتشکده سیاهگل، پل شیر پناه، قلعه گوریا، محوطه گاو میش، تپه شمیران، کلان، تپه نرگسی شهر تاریخی جوی زر است.

همچنین آبشارهای هفت گانه پلیه، سنگ سامری، روستای خُران ایوان، بوستان جنگلی خُران، منطقه پلنگ کُنام در شهرستان ایوان قرار دارند.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد