سرویس: استان ایلام
کد خبر: 41141
|
00:10 - 1398/10/21
نسخه چاپی

امام جمعه آبدانان:

شهادت سردار سلیمانی یک رفراندوم در جبهه مقاومت ایجاد کرد

شهادت سردار سلیمانی یک رفراندوم در جبهه مقاومت ایجاد کرد
امام جمعه آبدانان گفت: شهادت سردار سلیمانی یک رفراندوم کاملا روشن درجبهه مقاومت و جبهه اسلامی به وجود آورد که نشان داد دیگر زمان مذاکره نیست.

به گزارشايلام بيدار،حجت السلام "حسین حاجیلری"امام جمعه آبدانان در خطبه های این هفته نماز جمعه آبدانان ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش اظهار داشت:هفته ی گذشته هفته ای سرشار از غرور، وحدت،نشاط معنوی ،صلابت و اتحاد بود که همه وقایع برای مردم ،نظام و آزدیخواهان جهان را در بر داشت.
وی با بیان اینکه آمریکاهایی در حادثه ترور سردار یک خطایی راهبردی انجام دادند،افزود:این ترور، ترور یک فرد نبود بلکه ترور یک اندیشه و تفکر با صلابت بود که عصر جمعه آمریکایی ها حدود ۱۶کشور را واسطه قرار دادند که ایران انتقام نگیرد یا یک نظامی و سردار از ما را بزنند.
 حاجیلری با اشاره به اینکه این نوع انتقام زمانی معنا داردکه تفکر و ایدئولوژی دو طرف یکی باشد،اضافه کرد: اختلاف نگاه و اختلاف کاملا ایدئولوژی برگرفته از تفکر فکری و اندیشه است که جهان بینی ما کاملا الهی و جهان بینی آنها کاملا مادی است .
وی با بیان اینکه سردار سلیمانی برای ما یک شخص نبود،خاطر نشان کرد:سردار نماد جبهه مقاومت ،استقامت ، تفکر ولایی ، تفکر توحیدی و نماد تفکر محمد و آل محمد(ص) است.
خطیب جمعه آبدانان خطای راهبردی آمریکا را تعرض به صلابت ،اندیشه مقاومت و مبانی اسلامی همه اندیشه ورزان دنیای اسلام دانست و گفت :سردار سلیمانی  هم شجاع و هم با تدبیر بودند که با اخلاص هسته های مقاومت در منطقه و بین الملل را تقویت و با ثبات کرد و ظرفیت های خفته در هر کشور را فعال نمودند.
حاجیلری وجود سردار سلیمانی در هنگام حیات را  بسیار با ارزش دانست و ادامه داد: بعد از شهادت سردار قیامتی در جبهه مقاومت به وجود آمد که خداوند متعال در اولین سال گام دوم انقلاب با تقدیم این شهید یک رفراندوم کامل روشن جبهه مقاومت و اسلامی برای همه به رخ جهانیان کشید که معلوم شددیگر زمان مذاکره نیست.
خطیب جمعه آبدانان وحدت جمهوری اسلامی  درتشییع شهدا مقاومت را نشات گرفته از انقلابی بودن مردم دانست و گفت:در تشییع و راهپیمایی های که در این هفته ، در کل کشور صورت گرفت همبستگی ،ایثار  و گذشت بدون هرگونه حزب و جناح بندی  را مانند همبستگی  که در ایام اربعین در استان ایلام و بخصوص مهران مشاهده می شود مشاهده شد.
حاجیلری با بیان اینکه اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی با خاک یکسان شود به اندازه بک  قطره خونی از سردار ما ارزش ندارند،اظهار داشت: چیز مهم تر و به ارزش تر از 13موشک که به پایگاه آنها برخورد موشک های بود که به ابهت و عظمت پوشالی آمریکا برخورد کرد.
وی ضمن گرامی داشتن یاد شهید طهرانی مقدم پدر موشک ایران که ابزار مقاومت را برای کشور فراهم کرده ،بیان داشت : خطای راهبردی صورت گرفته توسط آمریکا انتقام راهبردی می خواهد که ابتدایی ترین آن خروج آمریکا از منطقه است که باید با شناخت دشمن، توطئه های دشمن و ابزار مقابله با دشمن این راه را برویم.
خطیب جمعه آبدانان با بیان اینکه ما در دوران پسا شهادت سردار هستیم ،اضافه کرد: ما باید با انتخاب نماینده ای ولایی ،دلسوز مردم،متحد به آرمان های امام و انقلاب  و به معنای واقعی کلمه دست بوس و پابوس مردم دین خود را به خون شهدا ادا کنیم .
وی با بیان اینکه انتصاب فوری سردارقاآنی به عنوان فرمانده قدس نشان از درایت رهبری دارد ،اظهار داشت:قرار دادن ارتش و مسئولین آمریکا توسط مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان با طرح سه فوریتی در گروه ترورریست ها و همچنین برداشتن گام پنجم درباره برجام  مرده را قابل تقدیر دانست.
تسلیت ارتحال عالم فرزانه آیت الله سید هاشم رسولس محلاتی  ،تشکر از مردم شهرستان در بخش های مرکزی،سرابباغ و مورموری بابت برگزاری مراسم باشکوه در این هفته از دیگر مسائل مطرح شده در خطبه های این هفته نماز جمعه آبدانان بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد