سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 40285
|
00:03 - 1398/09/23
نسخه چاپی

امام جمعه آبدانان:

دولت باید به مردم توجه کند نه اینکه بخندد

دولت باید به مردم توجه کند نه اینکه بخندد
امام جمعه آبدانان گفت: وقتی بالاترین مسئول در نظام می گوید صبح از خواب بیدار شدم فهمیدم دارند به فهم مردم توهین می کنندو به ریش آنها می خندد

به گزارشايلام بيدارحجت السلام "حسین حاجیلری"امام جمعه آبدانان در خطبه های نماز جمعه اقامه نماز را از دستورات موکد دانستند و اظهار داشت:مقام معظم رهبری در پیام ارسال شده به همایش نماز ،نماز را یکی از نعم شگفتی ساز معرفی کرده اند.
وی با اشاره به پیام رهبری که از ادای این شکر واجب قاصر هستیم ،افزود: حدود ۳۰هزار مسجد در کشور و از جمله بعضی از مساجد شهرستان بدون امام جماعت هستند .
خطیب جمعه آبدانان بیان داشت:در درجه اول وظیفه روحانیان و  علما و بعد مسئولین ،پدر و مادر و عموم مردم است که برای تقویت مساجدی شکوفا و پرنشاط که در تراز انقلاب و بیانات گام دوم انقلاب حرکت کنند باید تلاش کرد.
وی با اشاره به اینکه دوستان روحانی و مبلغین در صورت کوتاهی باید در قیامت پاسخگو باشند،خاطر نشان کرد:از زمان راه اندازی مسجد جامع شهرستان انتظار زیادی از مردم و مسئولین برای شکوفایی آن بوده ولی انتظاری که از حیث ماموین بود انجام نشده است .
حاجیلری به 27 آذر سالروز شهادت دکتر مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و گفت:تلاش دشمن جدایی بین این دو گروه است بیانیه گام دوم رهبری حول محور این دو نهاد است که هر دو به هم احتیاج دارند و جامعه به هر دو یعنی هم به طبیب جسم و هم به طبیب روح احتیاج دارد .
خطیب جمعه آبدانان در بخش دیگری از خطبه ها به انتخابات مجلس و نقش بسیار مهم مردم تاکید و تصریح داشت:مردم با انقلاب کردن نظام را ایجاد و با رای دادن آن را مستحکمتر کرده و خواهند کرد
وی رای مردم را بسیار تاثیر گذار در نظام دانست و افزود: سیاسیون وقتی  حرکات مردم  به نفعشان است مردم را آگاه و  وقتی عقیده مردم خلاف آنها باشند مردم را بی بصیرت معرفی می کنند
 
حاجیلری با اشاره به اینکه مردم به کسی که در تراز انقلاب و در رفع مشکلات آنها تلاش کند رای می دهند،گفت: حکومت هم حق است هم تکلیف و حق مردم برحکوت اصلاح ساختار بودجه کشور ، توجه به ضرورت های درون کشور،شفاف و صادق بودن و احساس هم دردی در هنگام احتیاج است و مردم هم وظایف شرکت در انتخابات و انتخاب شخصی اصلح دارند.

وی رضایت مردم از حاکمیت را مانع ورود دشمن به نظام دانست و اظهار داشت:مبلغی که مردم در یارانه بنزین دریافت می کنند با مبلغی که دولت از گرانی بنزین دریافت کرده اند تفاوت شب و روز دارد
امام جمعه آبدانان با بیان اینکه دولت باید به مردم توجه کند نه بخندد،افزود:وقتی بالاترین مسئول در نظام می گوید صبح از خواب بیدار شدم فهمیدم دارند به فهم مردم توهین می کنند.
وی بیان داشت:چگونه رئیس جمهور کشوری از تصمیمی که پیامدهای سنگین اقتصادی،تورم ،گرانی و افزایش کالا بر کشور به وجود آورده است و بار مستقیم آن بر دوش مردم است بی خبر بوده است.
وی گفت: رئیس قوه قضائیه بسیاری از بنگاه و کارخانجات که تعطیل شده بودند را دوباره مورد راه اندازی قرار دادند ولی عده ای این مسئول را مورد شماتت قرار می دهند
خطیب جمعه آبدانان به جراحت و زندانی شدن سید مقاومت زکزاکی اشاره و بیان داشت: این سید بزرگوار در کشور نیجریه ۱۵میلیون را شیعه کردو ۶پسر خود را هم در این راه داده است از مجامع بین المللی و سازمان کنفرانس اسلامی  و جمهور ی اسلامی که به طور جد پیگیر و مشکلات این سید را برطرف کنند
امام جمعه آبدانان با اشاره به بحث اینستکس گفت:اینستکس یعنی معبر گذر از برجام به برجام های دیگر است باید در حوزه برجام مسائل امنیتی و جبهه مقاومت توجه شود .
وی تصریح کرد:مسئولین باید در این مورد پرهیز از ساده انگاری و رفتار براساس حکمت  ،عزت و مصلحت کشور را لحاظ کنند
خطیب جمعه آبدانان در بخش پایانی به وجود قرص در اقلام خوراکی شهرستان آبدانان اشاره و اظهار داشت: این یک کار برنامه ریزی شده برای ضربه زدن به تولید ملی و ایجاد ترس و وحشت در بین مردم  است و وزارت اطلاعات ،نیرو انتظامی ،وزارت بهداشت ،وزارت صمت و پیگیری کنند .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد