سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 40194
|
09:01 - 1398/09/19
نسخه چاپی

برادر شهید حسین فهمیده:

ضعف «جبهه فرهنگی انقلاب» راه حذف «درس شهید فهمیده» را هموار کرد

ضعف «جبهه فرهنگی انقلاب» راه حذف «درس شهید فهمیده» را هموار کرد
«مجید فهمیده» گفت: وقتی سند 2030 منجر به حذف درس شهید فهمیده از کتاب درسی می‌شود، می‌‎فهمیم که در این مسیر سنگ‌اندازی زیاد است و همه کسانی که در سنگر فرهنگی کار می‌کنند باید مثل یک رزمنده واقعی عمل کنند.

به گزارشايلام بيدار، مجید فهمیده» برادر شهیدان «حسین و داوود فهمیده» در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس با اشاره به وضعیت کارهای صورت گرفته در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌‌آموزان اظهار داشت: کارهایی انجام شده است ولی کارهای بسیاری هم انجام نشده‌ است، اگرچه کارهای صورت گرفته تا حدودی برای دانش آموزان موثر بوده و توانستیم آنان را با یاد و خاطره شهدا پیوند بزنیم ولی کافی نیست.

وی افزود: در این جنگ و ناتوی فرهنگی جا انداختن فرهنگ شهدا کار سنگین و سختی است. سنگر بندی‌های ما در این جنگ فرهنگی تا به امروز ضعیف بوده است.

برادر شهید حسین فهمیده گفت: باید فرهنگ شهادت را توصیف کنیم. چون در فضای دانش آموزی کاری جدی صورت نگرفته باید فضاهایی شکل بگیرد و فرهنگ جهاد و شهادت برای جوانان توصیف شود. دانش آموز باید در خاکریز و سنگر قرار گیرد و صدای تیر و ترکش را بشنود تا با فضای آن دوران درگیر شود و بفهمد شهادت مدالی بر گردن شهدا بوده که آن را به سختی به دست آوردند. شهدا راه 100 ساله را یک شبه پیمودند اما باید تبیین شود که این راه هم به سختی بود.

وی با اشاره به اجرای سند 2030 در کشور و تاثیر آن بر فضای آموزشی تصریح کرد: در جایی که سند 2030 منجر به حذف درس شهید فهمیده از کتاب درسی می‌شود می‌‎فهمیم که در این مسیر سنگ اندازی زیاد است و همه کسانی که در سنگر فرهنگی کار می‌کنند باید مثل یک رزمنده واقعی عمل کنند.

مجید فهمیده با اشاره به پیگیری خانواده شهید فهمیده در ماجرای حذف درس شهید حسین فهمیده از کتاب درسی بیان کرد: خانواده پیگیری‌هایی کردند اما این وظیفه دست‌اندرکارانی است که درس را در بین کتاب‌ها گنجاندند که پاسخگو باشند، آموزش و پرورش یک سازمان قانونی با ساز و کار و مسائل قانونی خاص خودش است، اگرچه ما پیگیری‌هایی کردیم ولی این کار از اختیار خانواده شهید خارج است و مطالبه‌گری فقط وظیفه خانواده شهید نیست، بلکه وظیفه معلمان دلسوز، دانش آموزان، مدیران مدرسه و کادر آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به واکنش‌هایی که در رسانه‌ها و فضای مجازی در این خصوص نشان داده شد، افزود: واکنش‌ها خیلی کم بود، باید با قدرت این موضوع پیگیری شود.

برادر شهید حسین فهمیده با اشاره به فضای راهیان نور برای تصویر سازی دفاع مقدس گفت: لازم است محتوای راهیان نور تقویت شود، ضمن اینکه محتوای مناسبِ دانش آموزان نیز تولید شود تا بچه‌ها از نزدیک فضای روزهای دفاع مقدس را لمس کنند. وقتی دانش آموزی به بیابان برود و در خاکریز قرار بگیرد به این فکر می‌کند که الان باید چه کند، لذا در این فضا بهتر کار شهید را درک خواهد کرد. این کار را ما در نمایشگاهی انجام دادیم و بچه‌ها از نزدیک تانک را دیدند و آنجا بود که فهمیدند کار شهید 13 ساله چگونه بود و شجاعتش مافوق تصور است. البته ممکن است دست خیلی از مراکز برای انجام این گونه کارها بسته باشد و برخی بگویند این تفکر دهه 60 است و باید مثل امروز فکر کرد که باید بگویم در روزگار کنونی هم فضای مجازی و کارهای دیگری چون کارتون سازی و بازی سازی کامپیوتری اقدامات موثری هستند که می‌تواند دانش آموزان را با جنس فرهنگ جهاد و شهادت آشنا کرد.

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب