سرویس: استان ایلام
کد خبر: 40073
|
15:37 - 1398/09/16
نسخه چاپی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبرداد؛

ابتلای 250 نفر در ایلام به آنفلوآنزا/ فوتی نداشته‌ایم

ابتلای 250 نفر در ایلام به آنفلوآنزا/ فوتی نداشته‌ایم
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه از زمان شروع موج جدید آنفلوآنزا تاکنون ۲۵۰ نفر در استان مبتلا شده، اما هیچ بیماری بر اثر این ویروس فوت نشده است.

به گزارشايلام بيدار، "جمیل صادقی‌فر"، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در نشست خبری، با بیان اینکه این بیماری هر ساله شیوع دارد اما امسال با توجه به تغییر ماهیت ویروس شدت گرفته است و با این وجود جای هیچ نگرانی برای درمان آن در سطح کشور وجود ندارد، اظهار کرد: ️امسال برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در زمینه توزیع واکسن از شهریور تا پایان مهرماه در سراسر کشور واکسن آنفوانزا توزیع شده است.

وی با بیان اینکه  نمونه‌گیری میکروبی در کشور برای سه گروه از بیماران شامل مادران باردار مشکوک به بیماری، افراد فوت شده با علائم این بیماری و افرادی که با علائم شدید آنفولانزا بستری شده اند، الزامی است، گفت: تزریق واکسن برای افراد جهت پیشگیری از بروز این بیماری باید اوایل فصل سرما صورت گیرد، چرا که اوج تاثیرگذاری واکسن آنفلوآنزا بعد از ۲ ماه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: از علائم آنفلوآنزا می‌توان به تب بالای ۳۹ درجه ، سردرد، ضعف و درد عضلانی اشاره کرد که شباهت هایی با سرماخوردگی دارد ولی شدت علائم در آنفلوآنزا بیشتر است، بنابراین شهروندان از روبوسی و دست دادن به افراد مشکوک به آنفلوآنزا خودداری و بهداشت فردی را رعایت کنند.

صادقی‌فر تاکید کرد: به منظور تسهیل در بستری بیماران، فضایی مناسب برای بیماران مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام با ۱۲ تخت ایجاد شده است و امیدواریم شدت این بیماری که ۱۰ روز دیگر است به خوبی و بدون هیچ مشکلی پایان یابد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی بدون همراهی اصحاب رسانه و فضای مجازی قادر به اطلاع رسانی کامل برای پیشگیری و انتقال توصیه های بهداشتی نیستند که امیدواریم در این راستا رسانه نقش بی‌بدیل خود برای اطلاع‌رسانی به نمایش بگذارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین در خصوص انتشار شپش در ایلام نیز گفت: در شیوع و بروز این آسیب شاخص هایی وجود دارد که امسال بر اساس این شاخص ها شیوع این بیماری نسبت به سال گذشته کاهش داشته است است اما دارو و شامپوهای مورد به اندازه کافی در استان وجود دارد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد