سرویس: استان ایلام
کد خبر: 40036
|
12:14 - 1398/09/15
نسخه چاپی

نماینده دانشجویان ایلامی در سخنرانی پیش از خطبه ها:

اجازه انحراف در راه انقلاب با سوء مدیریت را نمی دهیم

اجازه انحراف در راه انقلاب با سوء مدیریت را نمی دهیم
نماینده دانشجویان ایلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ایلام گفت: عده ای با تصمیم نا بهنگام و نابخردانه باعث رنجش خاطر مردم عزیزمان می شوند.

به گزارشايلام بيدار، به مناسبت فرا رسیدن ۱۶ آذر ماه روز دانشجو "محمد نیازی" مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام، پیش از خطبه های امروز نماز جمعه گفت:انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران در حالی چهل و یکمین سال خود را پشت سر می گذارد که در این سال ها با نصب العین قرار دادن راه امام بزرگوارمان توانستیم با وجود همه مشکلات به راه خود ادامه دهیم و روز به روز شاهد کارآمدی، پیشرفت و استحکام بیشتر این سرو با عزت و اقتدار باشیم.

وی اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که توفیق ورود به گام دوم این انقلاب تاریخی را که حاصل رشادت ها و جانفشانی مردان و زنانی آسمانی است را داشته ایم؛ گام دوم انقلاب یعنی ورود به وادی جهاد و عمل، یعنی آمادگی میدانی برای پرداختن به اولویت های کشور و برآورده کردن نیاز های جامعه و پیشرفت به سمت جامعه ای اسلامی و آرمانی. جایگاه دانشجو و دانشگاه در گام دوم انقلاب ویژه و تعیین کننده است. دانشجوی دغدغه مند موذن جامعه که با روحیه انقلابی و قدرت جوانی در هر زمینه ای که تخصص دارد وارد میدان می شود و با اجتناب از تنبلی و نا امیدی و آگاهی از ارزش های حیاتی موثر، پیشران جامعه شناخته می شود.در این میان فرا تشکل پیشرو و نمونه ی بسیج دانشجویی به منزله شاه کلید حل مشکلات کشور در همه سطوح و همه ی ابعاد و همه ی زمینه ها است، تشکلی راهبردی برای همه ی زمان ها که گوش به فرامین ولی امر دارد و برای اجابت خواست ایشان از هیچ تلاشی فرو گذار نیست؛ بسیج دانشجویی مفتخر است که با ایجاد شبکه های بسیار غنی و گسترده و تخصصی به صورت هسته های مسئله محور کمر همت برای رفع تک تک مسائل کشور می بندد.

نیازی افزود: امروزه در عرصه های علمی، کارآفرینی، فرهنگی، اجتماعی،ا قتصادی و سیاسی و به عبارتی در همه عرصه های مورد نیاز برای تحقق تمدن نوین اسلامی جهادی ورود کرده ایم،جهادی عمل می کنیم و جهادی پیش می رویم. ما آموخته ایم در زندگی خود تنها و تنها به ولی و مقتدای زمان خود بنگریم و برای اجرای فرامین ایشان تا جان در بدن داریم از پا نشینیم.ما دانشجویان بسیجی به عنوان امید های این انقلاب مقدس اجازه نخواهیم داد عده ای با سو مدیریت ها و سو تدبیر ها حرکت عظیم ملت ایران را به سوی آرمان های بزرگ خود کند و یا منحرف سازند. ما باور داریم دانشجویی که به خاکی شدن لباسش در میدان انقلاب و مسائل کشور هراس دارد باید به ذلت فرمانبری چپ و راست تن دهد. ما آمادگی کامل برای حضور در کف میدان مسائل کشور را داریم.ماموریت های ما چه در دفاع از حرم، چه در کوی و برزن ودر دانشگاه یکی است. و پایان ماموریت ما ان شاا... ختم به شهادت است.لکن با همه ی این اوصاف باید توجه کرد که ایران اسلامیمان آماج دشمنی ها و بدعهدی بیگانگان است، حال که در این پیچ تاریخی، به دست استکبار، آشوب ها و غبار فتنه ها بروز می یابند، خدای ناکرده عملکرد مسئولین نباید باعث بروز نارضایتی مردم شود، توفیق خدمت مردم صبور و مسلمان ایران فرصتی است برای کسب ثواب الهی و اجر اخروی که در صورت غفلت و کم کاری به حق الناس بدل می گردد.همه ی مسئولین در هر پست و مقامی باید هر ساعت در فکر افزایش رفاه، امید، جلب اعتماد مردم به نظام و کاهش نارضایتی ها، آسیب های اقتصادی و کاهش اختلاف طبقاتی برای ولی نعمتان جامعه باشند، حال آنکه عده ای با تصمیم نا بهنگام و نابخردانه باعث رنجش خاطر مردم عزیزمان می شوند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام ادامه داد: مسئولین محترم جمهوری اسلامی، می دانند که اگر جایگاهی دارند به لطف ولی نعمتان انقلاب و امت حزب الله است، مسئولین آگاهند که عرصه ی تصمیم گیری در نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار خطیر است و وظیفه ی سنگینی بر دوش خود گذاشته اند، اما متاسفانه هستند معدود مدیرانی که معیشت خود را از مردم جدا دانسته و مسئولینی که با اجرای نقش اپوزیسیون، تعمداً درصدد ایجاد شکاف بین مسئولان و مردم هستند.و اما مردم، در این میان، در این عرصه ی جنگ روانی، فرهنگی و اقتصادی مطالبه گری درست و قانونی یک مهم فراموش شده است. مطالبه ی وضعیت مطلوب، مطالبه ی ایرانی قدرتمند در همه ی عرصه ها، مطالبه ی کارآیی، عرصه ی انتخابات محدود به چند ماه قبل و بعد از رأی گیری نیست. هر انتخاب مسئولیتی بر دوش ماست، تا هنگامی که روحیه ی مطالبه گری خصوصا درجوانان زنده است پویایی و امید نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: مسئولین محترم ایلام، امید است ضمن گشودن باب گفتگو و هم اندیشی با مردم خاصه جوانان نخبه مومن و انقلابی استان، عرصه ی احصای نظام مسائل استان را آغاز کرده و با شفافیت وتلاش مجدانه ی جهادی برای رفع محرومیت از اقصی نقاط استان بکوشید.ایلام استانی است سرشار از منابع غنی معدنی، زیستی، طبیعی، استراتژیک و منابع انسانی، اما افسوس بر اثر غفلت ها رتبه های اول کشور در تورم و خودکشی را دارد. با رجوع به مردم و بهره گیری از منابع غنی نفت و گاز استان، موقعیت همجواری با کشور عراق و پایانه های مرزی، عرصه های گردشگری،کشاورزی و پرورش دام می توان برای رونق تولید و به تبع آن افزایش فرصت های اشتغال، و مهار تورم بالای استان گام برداشت.مردم نیز در این راه با مطالبه گری درست و بهنگام از نمایندگان خود و مسئولین برای آبادانی استان و کشور در راه ایجاد تمدن نوین اسلامی و ایجاد مقدمات روی کار آمدن دولت جوان حزب اللهی قدم بر می دارند. دراین راستا جامعه ی دانشجویان مؤمن و انقلابی خصوصا بسیج دانشجویی از هیچ تلاشی برای پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری و حرکت در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی فرو گذار نخواهد بود.

ایلام رصد

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد