سرویس: استان ایلام
کد خبر: 39999
|
13:35 - 1398/09/13
نسخه چاپی

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام:

رسانه ها مردم را به مشارکت آگاهانه در انتخابات سوق دهند

رسانه ها مردم را به مشارکت آگاهانه در انتخابات سوق دهند
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام گفت: احزاب و رسانه های مختلف گروهی می توانند این مشارکت احساسی را به مشارکتی آگاهانه و سازماندهی شده تبدیل کنند.

به گزارشايلام بيدار، "فهد کمالوند"، سه شنبه شب در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه و اختتامیه نخستین جشنواره فصلی مطبوعات ایلام گفت: از جمله مولفه های احساسی مردم این استان در حوزه شهرستان های شمالی قبیله گرایی و ایلی و در جنوب قومیت است.

وی اظهار کرد: بر اساس تجربه انتخابات گذشته بین ایلات این استان تک نامزد بودن رواج دارد اما اگر تعداد نامزدها بیشتر باشد مشارکت مردم نیز بیشتر خواهد شد.

کمالوند با بیان اینکه از مجلس ششم به بعد احزاب و جریانات سیاسی نقش پررنگی در میزان مشارکت مردم در  انتخابات داشته اند، پیش بینی کرد: این مولفه در دوره پیش رو هم تاثیرگذار باشد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام به تعداد احزاب در این استان اشاره کرد و گفت: ۶۱ دفتر فرعی حزب در استان فعال است و پنج حزب نیز طی هفته گذشته مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های انجام گرفته و مشارکت اهالی رسانه و احزاب از انتخابات پیش رو، انسجام ملی حاصل شد و بار دیگر اعتماد مردم به حاکمیت و مجلس بیشتر شود.

توزیع آگهی بین مطبوعات استان بر اساس روال قانونی انجام می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز در این نشست به توزیع آگهی بین مطبوعات این استان اشاره کرد و گفت: توزیع اگهی ها بر اساس روال قانونی انجام می شود.

عمران خودآموز افزود: بر اساس قانون این اگهی ها باید به نشریاتی که ۸۰ درصد نظم در انتشار دارند تعلق گیرد.

وی ادامه داد: این قانون برای مطبوعات سراسری منوط به توزیع روزانه ۵۰ نسخه روزنامه در استان است که از اول دی ماه به ۱۰۰ نسخه افزایش می یابد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره جشنواره فصلی مطبوعات این استان هدف اصلی از اجرای این برنامه را تولید محتوا و ارتقا کیفی رسانه های مکتوب برشمرد.

ضرورت راه اندازی چاپخانه مدرن در ایلام

رییس خانه مطبوعات استان ایلام نیز در این همایش از برگزاری دومین دوره این جشنواره در اسفندماه خبر داد و از رسانه های استان خواست: فضای انتخاباتی را به سمت تشویق مردم به حضور هدایت کنند.

حمید کرمی همچنین بر ضرورت ساخت چاپخانه مدرن و پیشرفته با توجه به نیاز مطبوعات و نشریات استان تاکید کرد.

نخستین جشنواره فصلی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان ایلام ویژه فصل بهار و تابستان امسال برگزار شد.

در پایان از برگزیدگان این جشنواره با اهدا لوح و هدیه تقدیر شد.

ایرنا

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد