سرویس: سیاسی
کد خبر: 39163
|
07:53 - 1398/08/06
نسخه چاپی

ترامپ : آمریکا ۸ هزار میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه کرده است

ترامپ : آمریکا ۸ هزار میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه کرده است
رئیس جمهوری آمریکا لحظاتی پیش خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش را تایید کرد.

به گزارشايلام بيدار،به نقل از بی بی سی،دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی گفت ابوبکر  البغدادی کشته شده است.

 
رسانه‌های آمریکایی پیشتر مدعی عملیات ارتش آمریکا در حومه ادلب و کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در این عملیات شده بودند.
 
ترامپ پیش از سخنرانی در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشته بود : اتفاق خیلی بزرگی رخ داده است
 
ترامپ در سخنانشان گفت : عملیات در شمال غرب سوریه با موفقیت کامل انجام شد، در استان  ادلب صورت گرفت. ارتش آمریکا یک  عملیات جسورانه در شمال غرب سوریه انجام داد، نیروها فوق العاده بودند، بسیاری از بخش‌های عملیات را شخصا نظاره‌گر بودم، هیچ کدام از نیروهای آمریکایی در این  عملیات کشته نشدند اما بسیاری از جنگجویان همراه البغدادی و همراهانش کشته شدند.
 
وی افزود : البغدادی در حال فرار کشته شد. وی افزود ابوبکر البغدادی هنگام فرار گریه می‌کرد.او جلیقه انتحاری خود را منفجر کرد در نتیجه انفجار تونل فروریخت و هم خودش و هم سه نفر دیگر از همراهانش کشته شدند.
 
ترامپ اظهار داشت : نتایج تحقیقات و آزمایش دی‌ان‌ای روی جسد نشان داد که فرد کشته شده، خود البغدادی بود.ما دو ساعت در منطقه حضور داشتیم و پس از عملیات خود، بسیاری از  اسناد محرمانه را درباره داعش با خود بردیم.
 
ترامپ با گرفتن ژست مبارزه با تروریسم و با نادیده گرفتن وی مدعی شد مرگ البغدادی نشان می‌دهد که ایالات متحده بی‌وقفه به دنبال رهبران تروریستی جهان است و نشان دهنده تعهدات ما به شکست داعش و دیگر گروه‌های تروریستی است.
 
وی افزود از تمام تفنگداران و نیروهای زمینی که در این عملیات شرکت کردند، تشکر می‌کنم، چرا که یک جنایتکار قسی القلب به طرز خشنی حذف شد، از همکاری کردهای سوریه تشکر می‌کنیم.
 
ترامپ گفت ما نزدیک به دو هفته بود که او را زیر نظر داشتیم و اطلاعاتی داشتیم که کجا رفت و آمد می‌کند، اطلاعات بسیار خوبی داشتیم و بالاخره موفق شدیم که مکان وی را شناسایی کنیم، می‌دانستیم آن منطقه تونل دارد، اطلاعات ما فوق العاده بود، وقتی با هشت بالگرد فرود آمدیم، جنگجویان بسیار حرفه‌ای از این بالگردها پیاده شدند و به سمت ساختمان‌ها شلیک کردند.البغدادی جلیقه انتحاری خود را در تونل منفجر کرد. او بزدلانه و همانند یک سگ مُرد.
 
وی گفت پرواز به سمت آن منطقه خطرناک‌ترین بخش عملیات بود. روسیه در این زمینه همکاری کرد، ما همکاری بسیار خوبی داشتیم. روسیه وعراق همکاری خوبی داشتند.
 
ترامپ مدعی شد ما ماموریت خطرناکی انجام دادیم، به یافتن و نابود کردن اعضای داعش ادامه می‌دهیم.
 
وی افزود خروج نظامیان آمریکایی از سوریه ربطی به این عملیات نداشت،ما نمی خواهیم سربازان خود را بین سوریه و ترکیه مستقر کنیم، ما می‌خواهیم از آنجا برویم،  البته شماری از سربازان را می‌گذاریم که از نفت محافظت کنند.
 
رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت : هشت هزار میلیارد دلار در خاورمیانه خرج کردیم.(این در حالی است که ترامپ قبلا گفته بود هفت هزار میلیارد دلار هزینه کرده‌اند)
 
ترامپ گفت : روسیه و چین  دوست دارند ما در سوریه باشیم و نیروهای ما تحلیل بروند، برای اینکه ما داعش و تروریست‌ها را می‌کُشیم.
 
رئیس جمهوری آمریکا به صراحت از طمع‌ورزی کشورش به منابع نفتی سوریه سخن گفت و یکی از دلایل ادامه حضور نظامیانش را همین هدف یعنی منافع نفتی آمریکا اعلام کرد و گفت : محافظت از مناطق نفتی سوریه برای ما بسیار مهم است.
 
ترامپ که بارها برخی جملات را تکرار می‌کرد و البته تلاش می‌کرد کشته شدن البغدادی را یک دستاورد بسیار بزرگ برای کشورش نشان دهند، اظهار داشت از دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر اندکی کمک گرفتیم.
 
انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد