سرویس: اجتماعی
کد خبر: 38976
|
08:46 - 1398/07/28
نسخه چاپی

ایران کشور اول منطقه درحوزه پوشش خدمات سلامت

ایران کشور اول منطقه درحوزه پوشش خدمات سلامت
معاون وزیر بهداشت با اشاره به پوشش 71.5 درصدی خدمات سلامت در کشور اظهار داشت: دراین حوزه، کشور اول منطقه هستیم.

به گزارشايلام بيدار،

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درخصوص ارسال کمک‌های بشردوستانه توسط ایران به کشورهای عراق، سوریه و یمن اظهار داشت: ایران همواره حامی این کشورها بوده است و همواره برای ارسال کمک‌های بشردوستانه اعلام آمادگی کرده است.

وی باشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی توضیح داد: در مراسم اربعین اتباع بیگانه‌ای که از کشورهای افغانستان، پاکستان و نیجریه وارد کشور می‌شوند تحت واکسیناسیون قرار می‌گیرند و امسال نیز واکسن سرخک، فلج اطفال در اختیار این زائران قرار گرفت.

رئیسی در پاسخ به پرسشی درخصوص دلیل صرف هزینه برای اتباع کشورهای خارجی توضیح داد: ما یک تعهد بین‌المللی در ارتباط با کنترل بیماری‌ها داریم،  واکسیناسیونی که اتباع خارجی ارایه می‌شود در حقیقت با هدف سلامت هموطنان صورت می‌گیرد تا از انتقال این بیماری به کشور پیشگیری شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به پوشش 71.5 درصدی خدمات سلامت در کشور اظهار داشت: دراین حوزه به کشور اول منطقه هستیم و تا سال 2025 پوشش خدمات بهداشتی به رقم 80 درصد خواهد رسید.

وی افزود: پوشش خدمات بهداشتی در برخی از کشورها به عدد 25، 30 درصد می‌رسد و آمادگی داریم تجاربمان را در حوزه خدمات بهداشت به این کشورها منتقل کنیم. 

انتهای پیام/ش

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب