سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 38920
|
19:12 - 1398/07/24
نسخه چاپی

در نشست خبری سردار شاکرمی با اصحاب رسانه در مرز مهران مطرح شد؛

تمهیدات سپاه برای بازگشت زائران از مرز مهران/ مجتمع ۵ هزار نفری سپاه احداث می شود

تمهیدات سپاه برای بازگشت زائران از مرز مهران/ مجتمع ۵ هزار نفری سپاه احداث می شود
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، به تشریح اقدامات و فعالیت های گوناگون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر پیاده روی بزرگ اربعین ۹۸ در مرز مهران پرداخت.

به گزارشايلام بيدار، سردار شاکرمی در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه، از تلاش های شبانه روزی خبرنگاران در این ایام، در راستای پوشش خبری گسترده از روند برگزاری کنگره اربعین و نحوه خدمات رسانی به زائران تقدیر و تشکر نمود و گفت: حضور اصحاب رسانه در مرز مهران اکنون به یک حرکت حسنه تبدیل شده است و رسالت ویژه این عزیزان، نمایش و به تصویر کشیدن جلوه های بی بدیل این رویداد عظیم جهانی است.

وی با اشاره به وظایف گوناگون سپاه در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: وظیفه اصلی سپاه پاسداران ایجاد امنیت پایدار مرزی است و در عین حال، تمامی امکانات و ظرفیت های سپاه برای خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین به کار گرفته شده است.
 
سردار شاکرمی گفت: هم اکنون چهار گردان سپاه شامل گردان های امام علی (ع)، بیت المقدس، کوثر و امام حسین (ع)، مسئولیت تامین امنیت زائران را برعهده دارند و هیچ گونه نگرانی از بابت امنیت زائران وجود ندارد و تمام ترددها کنترل می شوند.
 
وی با بیان اینکه تمامی ظرفیت های سپاه متعلق به مردم است، افزود: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد ظرفیت و خدمات موکب ها در مهران، به صورت مستقیم و غیر مستقیم توسط سپاه ارائه می شود و با تمامی امکاناتی که در اختیار داریم مشغول خدمات رسانی به زائران هستیم؛ اگرچه معتقدیم که در حال حاضر کمبودهایی در خدمت رسانی به مردم وجود دارد و امیدواریم با نگاه جهادی در سال آینده خدماتی ارزنده تر به زائران امام حسین (ع) ارائه نماییم.
 
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام تصریح کرد: از ابتدای ماه محرم امسال تاکنون میلیون ها نفر از پایانه مرزی مهران عازم عتبات عالیات شده اند و بیش از ۷۰ درصد تردد زائران از این پایانه صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه مرز مهران همواره امن ترین مرز برای تردد زائران اربعین بوده است، ادامه داد: در سال های اخیر، برگزاری باشکوه این مراسم سبب گردیده تا در این ایام نگاه مردم از اقصی نقاط جهان به مرز مهران معطوف گردد و اربعین به نوعی در مهران نهادینه شده است.
 
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام به خدمات بهداشتی و درمانی سپاه پاسداران در مرز مهران اشاره کرد و گفت: احداث بیمارستان صحرایی، درمانگاه و خدمات درمانی رایگان شامل اتاق عمل، آزمایشگاه، سونوگرافی، دندانپزشکی و... از جمله خدمات درمانی ما به زائران اربعین می باشد و مفتخریم که تاکنون بیش از ۴۳ هزارنفر از این خدمات بهره مند شده اند.
 
وی ابراز داشت: در حوزه حمل و نقل نیز حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تدارک دیده شده تا در صورت نیاز به زائران خدمات رسانی نمایند.
 
سردار شاکرمی در ادامه این نشست، از احداث مجتمع خدماتی بزرگ سیدالشهدا(ع) در مرز مهران خبرداد و خاطرنشان کرد: از سال آینده در نظر داریم تا با تقویت زیرساخت های خدماتی و گسترش امکانات و ظرفیت ها، میزبان شایسته تری برای زائران اربعین باشیم.
 
وی استان ایلام را دیار خادمان حسینی نامید و بیان داشت: مردم ایلام فرهنگ پذیرایی از زائران عتبات عالیات را آموخته و خدمت به زوار را مایه افتخار خود می دانند و با دل و جان از زائران پذیرایی می کنند.
 
وی در پایان تاکید کرد: تلاش مردم و مسئولان استان ایلام در این ایام فراهم سازی زیرساخت‌های رفاهی، انتظامی و امنیتی است و در این راستا از هیچ کوششی مضایقه نخواهیم کرد و با افتخار بر این باوریم که میزبانی از عزاداران حسینی در استان ایلام، همواره منشا خیر و برکت بوده است.
 
انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد