سرویس: سیاسی
کد خبر: 38084
|
09:16 - 1398/06/31
نسخه چاپی

دشمنان ایران از سرنوشت صدام عبرت بگیرند/ برای نیروهای مسلح ایران هیچ چیز ارزشمندتر از برادری میان شیعه و سنی نیست

دشمنان ایران از سرنوشت صدام عبرت بگیرند/ برای نیروهای مسلح ایران هیچ چیز ارزشمندتر از برادری میان شیعه و سنی نیست
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دشمنان ایران از سرنوشت صدام عبرت بگیرند، گفت: ندای واقعی اسلام، وحدت بین امت مسلمین است.

به گزارشايلام بيدار،علی لاریجانی در مراسم رژه نیروهای مسلح در بندرعباس با گرامیداشت سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس و استقامت و ایستادگی مردم و ایثار و فداکاری نیروهای مسلح کشور در برابر متجاوزان اظهار داشت: امروز آغاز هفته دفاع مقدس است و صدام در شرایطی که انقلاب ایران به تازگی شکل گرفته بود به کشور حمله کرد.

وی افزود: در شرایطی که ملت ایران اسلامی حکومت 50 ساله رژیم پهلوی را که سیاست‌های ضد دین در پیش گرفته و با رژیم صهیونیستی در ضد و بند بود را سرنگون کرد و تغییراتی را در نیروهای مسلح انجام داد دست‌نشانده‌های استکبار جهانی با خیالی تباه به مسئله سازی علیه ایران دست زدند و با ترور مقامات و حرکات تجزیه‌طلبانه سعی در فروپاشی انقلاب داشتند. 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط صدام به ایران حمله و خود را هشت سال درگیر جنگ علیه ملت ایران اسلامی کرد. 
 
لاریجانی با اشاره به اینکه حمله صدام به ایران دارای نکاتی است که امروزه نیز می‌تواند برای کشورهای منطقه راهگشا باشد گفت: نکته نخست حمله صدام این بود که او دچار توهم شد که می‌تواند با توجه به شرایط ایران اسلامی، قادسیه دیگری رقم بزند و بر همین اساس بر روی عرب و غیر عرب تکیه کرد.
 
وی با بیان اینکه صدام دچار توهمی شده بود و با همان توهم به خاک ایران تجاوز کرد، ابراز داشت: صدام توهم داشت که با تکیه بر آمریکا می‌تواند بر مردم ایران چیره شود و آقای منطقه شود.
 
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ندای اسلام، ندای وحدت و یکپارچگی بود و برای تامین و حفظ این وحدت کوشید.
 
لاریجانی تاکید کرد: کشورهای منطقه بدانند که برای نیروهای مسلح ایران هیچ چیز ارزشمندتر از برادری میان شیعه و سنی نیست و همه همت این نیروها، ایجاد امنیت پایدار در منطقه و به دست خود ملت‌های منطقه است که باید قدر این نیروها را بدانیم.
 
منبع: فارس
انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد