سرویس: ورزشی
کد خبر: 37413
|
09:58 - 1398/06/07
نسخه چاپی

«دوچرخه‌سواری» مغز را سالم نگه می‌دارد

«دوچرخه‌سواری» مغز را سالم نگه می‌دارد
نتایج یک بررسی جدید به خوبی نشان می‌دهد تنها 20 دقیقه دوچرخه سواری منجر به افزایش قدرت حافظه و کاهش ریسک بروز زوال عقل می‌شود.

به گزارشايلام بيدار، نتایج یک بررسی جدید به خوبی نشان می‌دهد تنها 20 دقیقه دوچرخه سواری منجر به افزایش قدرت حافظه و کاهش ریسک بروز زوال عقل می‌شود.

محققان تأکید می‌کنند، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و تحرک فیزیکی به میزان قابل توجهی می‌تواند قدرت حافظه در دهه شصت سالگی را حفظ کند. دانشمندان دانشگاه آیووا طی یک مطالعهجدید دریافتند، تنها کمی تحرک فیزیکی می‌تواند ریسک بروز زوال عقل را بهمیزانقابلتوجهی کاهش دهد.

 میشلووس، نویسنده اصلی گفت: یکی از نتایج مثبت این مطالعه این است که افراد می‌توانند درباره مزایای فعالیت روزانه فکر کنند.

آمارها حکایت از آن دارد که تا سال 2050، از هر 85 نفر یک نفر مبتلا به آلزایمر خواهد بود؛ محققان دریافتند، مطالعه آنها نشان داد که داشتن عادات ناسالم، مانند سیگار کشیدن، خطر ابتلا به زوال عقل را در حدود یک سوم افزایش می‌دهد.

محققان تأکید می‌کنند: مردم باید آگاه باشند که برای حفظ قدرت شناختی خود در سالمندی نیازی به شرکت در ماراتن ورزشی نیست؛  تحرک فیزیکیروزانه حتی اگر اندک باشد به حفظ قدرت مغز کمک می‌کند. 

انتهایپیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد