سرویس: استان ایلام
کد خبر: 37239
|
08:01 - 1398/05/31
نسخه چاپی

بیانیه‌ چند عضو شورای شهر؛

ابهامات مالی در شهرداری ایلام را پاسخ دهید

ابهامات مالی در شهرداری ایلام را پاسخ دهید
در پی اختلافات به‌ وجود آمده در بین برخی از اعضای شورای شهر و شهرداری ایلام، برخی از اعضای شورای شهر طی بیانیه‌ای نسبت به اقدامات شهرداری اعلام موضع کردند.

به گزارشايلام بيدار، در پی انتشار مطالبی از جانب سخنگو و رئیس شورای اسلامی شهر ایلام و برخی اختلافات پیش آمده بین اعضای شورا، تعدادی از اعضای شورا طی بیانیه‌ای نسبت به موضوعات مطرح شده اعلام موضع کردند.

این بیانیه به شرح زیر است:

«در جواب مطلب منتشر شده از سوی سخنگو و رئیس شورای اسلامی شهر ایلام در فضای مجازی علیه اینجانبان جهت تنویر افکار عمومی لازم میدانیم توضیحاتی را ارائه می‌کنیم.

 در طی دو سال سپری شده از عمر شورای اسلامی شهر، چهار نفر از اعضای شورا با تقسیم کردن سمت های مختلف در بین خود در ازای انتخاب شهردار باعث شکل دادن اکثریت و اقلیت در شورا شدند و سمت‌های ریاست شورا، نایب رئیس شورا، خزانه دار شورا، رئیس کمیسیون عمران، رئیس کمیسیون بودجه، نماینده شورا در کمیسیون ماده صد، نماینده شورا در کمیسیون تجدید نظر ماده صد، نماینده شورا در کمیسیون معاملات و مناقصات، نماینده شورا در کمیسیون ماده پنج، رئیس کمیسیون فرهنگی و همچنین نماینده شورا در اکثریت سازمان‌های شهرداری در بین آقایان با ۴ رای تقسیم شده است. در طی این مدت جهت جلوگیری از التهاب افکار عمومی در فضای رسانه‌ای سکوت اختیار کردیم ولی اکنون سکوت را جایز نمی‌دانیم، تداوم اینگونه رفتارها را ضد ارزش و ضد اخلاق و خیانت در حق آرا مردم دانسته و از این طریق اعتراض خود را اعلام میداریم.

در پاسخ به ادعای کذب رئیس شورا مبنی بر اینکه اینجانبان خواستار برکناری شهردار هستیم باید عنوان کرد که ما هیچگونه مخالفتی با انجام پروژه‌های اصولی مختلف در شهر نداشته و نداریم و بر اساس مدارک موجود در همه مصوبات مربوط به صدور مجوز و تخصیص بودجه پروژه‌ها جزو امضاکنندگان موافق بوده‌ایم اما نسبت به روند انجام پروژه‌ها و نحوه هزینه کردها و مخصوصاً وجود ابهامات مالی زیادی، معترض بوده و بارها بصورت مکتوب خواستار پاسخگویی شهردار بوده‌ایم اما تاکنون هیچ پاسخ مکتوبی که همراه با ارائه مستندات باشد دریافت نکرده‌ایم. در صورت نیاز قطعاً تمامی سوالاتی که از شهردار خواسته شده رامنتشر خواهیم کرد.

  برخی از ابهامات شامل انحراف حدود ۱۰ میلیاردتومانی بودجه ۹۶ ، انحراف حدود ۲۰ میلیاردتومانی بودجه ۹۷، فروش ۲۸ میلیارد تومان اوراق خزانه به ۲۱ میلیارد تومان، پرداخت حق الجلسه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به چند نفر خاص در شهرداری، دلیل عدم انتشار عمومی درآمدها و هزینه های شهرداری به‌صورت ۶ ماه یکبار، دلیل افزایش۷۰۰ درصدی هزینه چاپ، نحوه واگذاری نورپردازی معابر شهر به پیمانکار، دلیل افزایش ساخت و سازهای خلاف، دلیل پرداخت حقوق و مزایا به کارمندانی که در طی این مدت هیچگاه در محل کار حضور نداشتند و بسیاری موارد دیگر هستند.

اینجانبان بنا بر سوگندی که یاد کرده‌ایم با تکیه بر حق طلبی و اعتماد و رای مردم در جهت دفاع از حقوق شهروندان حرکت می‌کنیم و از سخنگوی شورا خواستاریم افشاگری کرده و اسامی افرادی که مدعی هستند در امورات شورا دخالت می‌کنند را بیان بفرمایند.

خدمتگزاران مردم شریف ایلام
حسینعلی یاری، مریم جانبخشی، هادی کرمی
۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۸»

فارس

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد