سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36832
|
13:24 - 1398/05/13
نسخه چاپی

رئیس بنیاد مسکن دهلران خبر داد؛

پرداخت 77 میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به خسارت دیدگان سیل

پرداخت 77 میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به خسارت دیدگان سیل
رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان دهلران از پرداخت 60 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و 17 میلیارد ریال کمک بلاعوض به خسارت دیدگان شهرستان دهلران خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، فروردین ماه سال جاری بود که سیل چند استان کشور را گرفت و شهرستان دهلران نیز در مسیر این سیل بود و خسارت های زیادی بر آن وارد شد.

یکی از خسارت های وارد شده سیل به شهرستان دهلران در بخش منازل مسکونی بود و قرار شد که دولت برای بازسازی منازل کمک حال مردم باشد.
بر اساس این گزارش، "سجاد نقیبی" رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان دهلران در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: سیل در زمان 12 فروردین ماه سال جاری به وقوع پیوست که پس از اطلاع رسانی توسط این بنیاد مردم شهرستان تا 31 فروردین ماه مهلت داشتند تا برای پرونده سازی به بنیاد مسکن شهرستان دهلران مراجعه نمایند.
وی با اشاره به اینکه تعداد 900 درخواست به دبیرخانه این اداره رسید، افزود: پس از بازدید و بررسی پرونده ها، تعداد 130 مورد از نوع تعمیری و 93 مورد از نوع احداثی شهری و روستایی ارزیابی شد و مابقی نیز از نوع فاقد خسارت و یا خسارت جزئی ناشی از سیل شناسایی شدند.
رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان دهلران بیان نمود: در بخش تعمیر شهری و روستایی 50 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و 20 میلیون ریال کمک بلاعوض به متقاضیان پرداخت شده است.
وی ابراز نمود: در بخش احداثی روستایی به هر شخص 400 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و 100 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت نمودیم.
نقیبی به تسهیلات احداثی شهری نیز اشاره نمود و گفت: به هر شخص 500 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و 120 میلیون ریال کمک بلاعوض داده می شود.
وی تصریح نمود: جهت واحدهای احداثی روستایی و شهری 150 میلیون ریال تسهیلات معیشتی به صورت قرض الحسنه و 50 میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی و 160 کیسه سیمان رایگان تحویل متقاضیان می گردد.
رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان دهلران عنوان کرد: مبلغ کل اعتبار از محل کمک به سیل زدگان 17 میلیارد ریال کمک بلاعوض و 60 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 5 درصد می باشد.
لازم به توضیح می باشد که کلیه متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده و برای واحدهای احداثی صدور پروانه ساخت نیز رایگان می باشد.
 
نسیم دهلران
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد