سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36590
|
00:01 - 1398/04/06
نسخه چاپی

دادستان دره شهر خبر داد؛

تشکیل پرونده قصور برای برخی کارمندان/ مدیران تخلفات را گزارش دهند

تشکیل پرونده قصور برای برخی کارمندان/ مدیران تخلفات را گزارش دهند
دادستان دره شهر گفت: تمامی مدیران و کارمندان در صورت مشاهده هرگونه قصور و یا جرم باید مراتب را به نهادهای اداری مربوطه خود اطلاع دهند.

"علی ادبی فیروجاهی"، دادستان دره شهر در گفتگو با خبرنگارایلام بیداردر دره شهر گفت: در راستای دفاع از حقوق عامه و جلوگیری از وقوع جرم با بررسی انجام شده برای برخی از کارمندان اداره به دلیل قصور در کار پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: تمامی مدیران و کارمندان در صورت مشاهده هرگونه قصور و یا جرم باید مراتب را به نهادهای اداری مربوطه خود اطلاع دهند.

فیروزجاهی افزود: مدیرانی که تخلفات را گزارش ندهند در صورت اثبات موضوع تحت تعقیب قضایی قرار میگیرند.

وی در ادامه با اشاره به اتش سوزیهای اخیر در دره شهر گفت: دادستانی بعنوان مدعی العموم از جنبه عمومی جرم طبق قانون محیط زیست به دلیل آلودگی هوا و آسیب به زمینهای زراعی به قضیه ورود کرده است.

فیروزجاهی یاد اور شد: از جنبه خصوصی جرم و جبران خسارت نیز کشاورزان میتوانند شکایت خود را از فرد یا افرادی که به زراعت انها اسیب رسانده اند به دادگستری شهرستان برای بررسی و کارشناسی تحویل داده و افرادی که شکایت دارند میتوانند انرا به دادکستری ارجاع دهند.

وی افزود: در جلسه با دهیاران ، منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد کشاورزی و جمعی از کشاورزان داشتیم از انها خواستیم علاوه بر کمک برای اطفای حریق نسبت به شناسایی و معرفی افراد اتش افروز اقدام کنند.

فیروزجاهی اظهار داشت: اطفای حریق جنگل ها و عرصه های طبیعی مختص یک دستگاه مثل منابع طبیعی نیست و منابع طبیعی مدیریت میدانی کار را به عهده دارد و همه دستگاه ها چه به لحاظ شرعی، عرفی و اخلاقی در قبال مدیریت پیشگیری از حریق وظیفه دارند.

وی یادآورشد: همه ماموران دولتی چه لشکری و چه کشوری که در نزدیکی حریق هستند در برابر تقاضای همکاری مأموران جنگلبانی موظف به همکاری و اطفای حریق بوده اند.

فیروزجاهی تصریح کرد: در صورت عدم همکاری متخلفان طبق ماده ۵۸ و ۵۹ قانون استخدام کشوری مجازات می شوند.

دادستان دره شهر خاطر نشان کرد: یکی از اهداف دادستانی پایش مشکلات شهرستان و پیگیری بعنوان مدعی العموم است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد