سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36558
|
07:32 - 1398/03/30
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

ملخ های صحرایی وارد نوار مرزی ایلام شدند/ آماده باش ستاد بحران استان

ملخ های صحرایی وارد نوار مرزی ایلام شدند/ آماده باش ستاد بحران استان
ملخ ها بعد از پیمودن صحرای عربستان و عبور از مرز عراق وارد مناطق مرزی استان ایلام شده است.

به گزارشايلام بيدار، ملخ ها بعد از پیمودن صحرای عربستان و عبور از مرز عراق وارد مناطق مرزی استان ایلام شده است.

"محمد تراب میری"، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در گفتگو با خبرنگاران از ورود ملخ صحرایی به استان خبر داد و گفت: بر اساس گزارش اکیپ‌های پایش و ردیابی ملخ سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در شهرستان دهلران از تاریخ ۲۷ خرداد ۹۸ بر اساس بازدید انجام شده توسط کارشناسان متخصص این سازمان، ورود ملخ صحرایی (دریایی) در حاشیه نوار مرزی شهرستان دهلران از طریق کشور عراق تایید شد.

میری افزود: با تشکیل ستاد بحران استان، مقدمات عملیات مبارزه سریع زمینی و هوایی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان و دستگاه‌های مرتبط قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به توان پروازی ملخ صحرایی، لزوم پایش و ردیابی ملخ، در دستور کار کارشناسان کلیه شهرستانهای نوار مرزی قرار گرفت.

بسیج امکانات برای مبارزه با هجوم ملخ ها

"قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام نیز در نشست شورای مدیریت بحران استان در خصوص مبارزه اولیه با هجوم ملخ‌ها به استان دستور داد همه امکانات استان در جهت مبارزه با این وضعیت بسیج شود.

وی ادامه داد: در این راستا اگر لازم باشد در جهت کنترل اوضاع از مرکز برای تامین هواپیمای سمپاش و دیگر ابزارهای مقابله با این پدیده درخواست کمک خواهیم کرد.

وی سپس با اشاره به این مهم که تاکنون در عرصه کشور ۶۵۰ هزار هکتار مبارزه صورت گرفته است، تصریح کرد: به رغم اینکه شرایط سخت مالی قرار داریم اما در زمان وقوع حادثه‌ای همه باید احساس مسئولیت کنند و پای کار بیایند.

استاندار ایلام از رایزنی و گفت و گو با وزارت خانه‌های جهادکشاورزی، امور خارجه و ستاد بحران برای رسیدگی به مهار زودهنگام و به موقع ملخ‌های صحرایی بیابان‌های دهلران خبر داد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد