سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36489
|
09:10 - 1398/03/21
نسخه چاپی

در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان عنوان شد؛

کمک ۴۵۹ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه‌سازی/ یک هزار و ۲۰۰ فضای آموزشی در ایلام فعالیت می کنند

کمک ۴۵۹ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه‌سازی/ یک هزار و ۲۰۰ فضای آموزشی در ایلام فعالیت می کنند
مراسم بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان ایلام با حضئر جمع کثیری از مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار، مراسم بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان ایلام با حضئر جمع کثیری از مسئولان استانی برگزار شد.

«محمد نوذری"، معاون استاندار ایلام در این مراسم گفت: کسی که می‌خواهد برکت در زندگی‌اش باشد، باید به دیگران خدمت کند و بخشی از زمان خویش را برای حضور در جامعه و مشارکت در کارهای جمعی و نیکوکارانه صرف کند.

وی، بابیان اینکه خیراندیشی و نیک‌اندیشی ریشه در فرهنگ دینی و ایرانی و اسلامی دارد، ابراز کرد: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای دینی با معنویت بالا داشته باشیم باید به این نکته توجه کنیم و فرهنگ مشارکت و داوطلبی را ترویج دهیم و مشارکت در امر مدرسه‌سازی بهترین نوع مشارکت در راستای توجه به علم و معنویت است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، افزود: افرادی که در امر مدرسه‌سازی مشارکت می‌کنند علاوه بر اجر معنوی آن، در نزد خداوند باری‌تعالی، در نیکی و خیر آموزش آینده‌سازان کشور نیز سهیم هستند و به‌نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده و فردایی بهتر برای کشور است.

نوذری، بابیان اینکه کمک به ساخت مدرسه کاری بسیار ارزشمند و قابل‌تقدیر است، گفت: پیشرفت هر جامعه‌ای درگرو توسعه آموزش در آن کشور است، افراد در مدارس اصول انسانی و تعلیم و تربیت را فرامی‌گیرند و ساخت مدرسه برای فراگیری این آموزش‌ها، کاری بسیار ارزشمند است.

وی، با اشاره به فعالیت یک هزار و 200 باب فضای آموزشی در سطح استان ایلام، یادآور شد: ۱۹۶ مدرسه سنگی در سطح استان وجود دارد که با کمک خیرین مدرسه‌ساز، می‌توان این فضاهای آموزشی که نیازم مقاوم‌سازی دارند اصلاح و برای حضور دانش آموزان تجهیز شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، بابیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود استان برای تقویت و تجهیز مدارس استان استفاده شود، خاطرنشان کرد: استاندار ایلام در حوزه اعتبارات توجه خاصی به تجهیزات فضاهای آموزشی در سطح استان دارد و استانداردسازی مدارس در اولویت برنامه‌های مسئولان مربوطه قرار گیرد.

کمک ۴۵۹ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه‌سازی

"محمد‌رضا حیدری"، مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام نیز در این مراسم گفت: سنت مدرسه‌سازی یک پدیده دیرپای بشری است که ریشه در عقل و منطق طبیعت انسان دارد و یکی از افتخارات فرهنگ اسلام و یکی از اهرم‌های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نارسایی‌ها و نیازمندی‌های جامعه در ابعاد مختلف محسوب می‌شود.

وی، افزود: جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان‌ها از رشد و شرایط مطلوبی برخوردار شده به‌طوری‌که در سال گذشته یعنی در جشنواره بیستم خیرین مدرسه‌ساز این استان، مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای مدرسه‌سازی جمع‌آوری‌شده و درمجموع ۴۵۹ میلیارد ریال کمک نقدی توسط خیرین مدرسه‌ساز در ۲۰ جشنواره گذشته به استان کمک شده است.

حیدری، بابیان اینکه تلاش خیرین مدرسه‌ساز برای توسعه فضا‌های آموزشی و پرورشی یکی از اعمال صالحی است که جاده رسیدن به جامعه آرمانی ما را همواره می‌کند، گفت: نحوه مشارکت مردمی و خیرین در امر مدرسه‌سازی از سال ۷۷ تاکنون مناسب ارزیابی‌شده و در این راستا ایلام با ۵۷ درصد و مهران با ۱۱ درصد بیشترین و کمترین مشارکت مدرسه‌سازی را داشته‌اند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام، یادآور شد: از سال ۸۷ تاکنون ۳۸ پروژه با زیربنای ۳۸ هزار و ۹۱۲ زیربنا بااعتبار ۱۹۶ هزار و ۷۵۴ میلیون ریال توسط بنیاد برکت در مناطق مختلف استان تعمیر، تجهیز و ساخته‌شده است.

وی، بابیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ فضای آموزشی با ۶ هزار و ۴۸۴ کلاس درس در استان فعالیت می‌کند، ابراز کرد: ۲۶ پروژه احداثی مشارکتی از سال ۷۶ تا ۸۴ توسط بنیاد ۱۵ خرداد در سطح استان احداث ۱۴ پروژه نیمه‌تمام دولتی اداره کل نوسازی مدارس ایلام شامل تخریب، بازسازی و احداث با ۵۶ کلاس درس با زیربنای ۲۰ هزار و ۴۴۸ متر بااعتبار ۲۹۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد