سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36316
|
01:05 - 1398/03/01
نسخه چاپی

همزمان با ایام رمضان؛

جشن روزه اولی‌ها در ایلام برگزار شد

جشن روزه اولی‌ها در ایلام برگزار شد
در مراسمی جشن سراسری روزه اولی‌ها ویژه اعضای کانون‌های فرهنگ و هنری مساجد استان ایلام درمسجد فاطمه الزهرا (س) شهرک شهید کشوری ایلام برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار، "عمران خودآموز"، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حاشیه برگزاری این مراسم، اظهار کرد: انجام تکالیف شرعی ازجمله روزه و نماز در دوران کودکی تأثیر به سزایی در مراحل بعدی زندگی انسان برجای خواهد گذاشت و نوجوانان باید تلاش کنند که نهال زندگی معنوی خود را پرثمر کنند.

وی، بابیان اینکه برگزاری جشن‌هایی مانند روزه اولی‌ها نقش مهمی در ثبات و تداوم تکالیف و فعالیت‌های دینی در بین نوجوانان و نونهالان دارد، افزود: در این میان، والدین و اولیای نوجوانان با تشویق و ترغیب و فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای نوجوانان و نونهالان بسیار تأثیرگذار خواهند بود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با اشاره به اهمیت نقش خانواده به‌ویژه مادران در تربیت دینی و اسلامی فرزندان آز آنان خواست تا زمینه‌های آشنایی هر چه بیشتر فرزندان خود را با قرآن کریم و آموزه‌های دین مبین اسلام فراهم کنند.

خودآموز با تقدیر از حرکت ارزنده ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در برگزاری جشن روزه اولی‌ها، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به‌خوبی توانسته‌اند زمینه حضور جوانان و نوجوانان را در مساجد ایجاد کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام نیز در این مراسم بابیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوع فرهنگی و دینی برگزار می‌شود، گفت: یکی از رسالت‌های بزرگ کانون‌های مساجد جذب جوانان و نوجوانان به مساجد با انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری است.

حجت‌الاسلام «علی چراغی پور» با اشاره به اهمیت آشنایی خانواده‌ها با احکام دین مبین اسلام و تربیت نسل آگاه مؤمن، ابراز کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مأمن و پناهگاهی امن برای حضور جوانان و نوجوانان در برابر تهاجم فرهنگ و جنگ نرم دشمنان است.

وی، بابیان اینکه تحقق سیاست خانواده محور و مسجد پایه بر اساس برنامه تحول ستاد عالی، تکریم روزه اولی‌ها و تعظیم شعائر دینی ازجمله اهداف این برنامه است، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی، راهکاری مناسب برای ایجاد نشاط و شادابی و تشویق نوجوانان به انجام فرایض دینی است.

گفتنی است، قرائت عهدنامه، اجرای سرود، شعرخوانی و برگزاری مسابقه فرهنگی و قرآنی از برنامه‌های جشن سراسری 60 نفر از روزه اولی های کانون فرهنگی و هنری نینوا شهرک شهید کشوری ایلام بود.

در پایان این مراسم نیز از تعدادی از فعلان قرآنی و روزه اولی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام تقدیر شد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد