سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36270
|
15:00 - 1398/02/26
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

نقش پیش برنده و بن بست شکن سپاه در صحنه ها/ آمادگی همه جانبه سپاه امیرالمؤمنین (ع) برای اربعین 98

نقش پیش برنده و بن بست شکن سپاه در صحنه ها/ آمادگی همه جانبه سپاه امیرالمؤمنین (ع) برای اربعین 98
سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام امسال نیز همانند سال های گذشته در اربعین حسینی با یک توان مضاعف وارد عمل می‌شود.

گروه سیاسی ایلام بیدار::یکی از نهادهایی که پس پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در اردیبهشت ماه سال 1358 شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گامی اساسی در راه سازمان دهی این نهاد برداشت.

در حقیقت هدف از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن و کوشش در راه تحقق آرمان های الهی و گسترش حاکمیت قانون بود که البته تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی از راه همکاری با دیگر نیروهای مسلح و آموزش نظامی، از دیگر اهداف تشکیل این نهاد شمرده می شود.

کارنامه بیش از ]چهار دهه پر افتخار سپاه در عرصه‏‌هاى مختلف، امیدهاى فروانى را بر مسؤولان نظام و همه دوستداران انقلاب در سراسر جهان ایجاد نموده است.

آنچه بیشتر ذهن ها در خصوص سپاه در این روزها و سال ها را به خود تداعی می کند این است که فراتر از وظایف به موضوعات مختلف دیگر درحوزه هایی مهمی نظیر رفع مشکلات اقتصادی و سازندگی در مناطق محروم ورود کرده که البته بسیار نیز موفق عمل کرده است.

کارنامه موفق و درخشان سپاه ایلام در سیل اخیر

در ماجرای سیل امسال در کل کشور و به طبع آن در استان ایلام سپاه کارنامه درخشانی را از خود به نمایش گذاشت، سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در همان روزهای قبل از هشدارهای داده شده مبنی بر وقوع سیل در استان آستین ها را بالا زد و کمر همت را برای جلوگیری از سیل و خسارت های ناشی از آن بست تا جایی که با استقرار تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی خود به صورت 24 ساعته و شبانه روز کار لایروبی و پاکسازی مناطق مهمی از مرکز استان و سایر نقاط را بر عهده گرفت و حاصل این تلاش ها این شد که به مرکز استان هیچ گونه آسیب و خساراتی ناشی از سیل وارد نشد.

اما شدت و دبی آب در مسیر سیمره که باعث ایجاد مشکلاتی همچون مسدود شدن راه ها و به خصوص قطعی ارتباط با تخریب پل های بخش ماژین شد سپاه در کمترین زمان ممکن با استقرار وسایل و بصورت شبانه روز پل دوم ماژین در روستای میدان خلف را نیز در همان روزهای پر التهاب مورد استفاده مجدد مردم قرار داد و این جز با تفکر و روحیه جهادی میسر نبود.

توان مضاعف سپاه امیرالمؤمنین (ع) برای اربعین 98

سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام امسال نیز همانند سال های گذشته در اربعین حسینی با یک توان مضاعف وارد عمل می‌شود، سپاه براساس تکریم وظیفه شرعی در راستای کمک به تمامی کمیته های اربعین در سال 98 از جمله کمیته امنیت، کمیته فرهنگی و آموزش، کمیته ترابری و حمل و نقل، کمیته مشارکتهای مردمی، کمیته بهداشت و درمان و ... با تمام توان وارد این کار شده چراکه سپاه همواره در همه عرصه ها پیشتاز و تاثیرگذار بوده است.

مهمترین وظیفه ای که سپاه در کنار سایر نیروهای مسلح از جمله نیروی انتظامی، مرزبانی و اداره اطلاعات و ارتش انجام می‌شود ایجاد امنیت پایدار در مرزها است که در این مسیر سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام به بهترین شیوه اقدام به انجام این کار می کند.

سپاه اثبات کرده که در شرایط سخت و بحرانی به بهترین شکل عمل می کند و مصداق عینی آن در سال‌های گذشته و حتی در امسال در حوادثی همچون سیل و زلزله کرمانشاه به عنوان یک محور قابل اتکا توانست خدمات ارزنده ای ارائه کند که منجر به رضایتمندی مردم شریف ایران از نظام شده که در راستای عمق بخشی به ارزش ها است.

نقش پیش برنده و بن بست شکن سپاه در صحنه ها

امسال نیز سپاه تحت تأثیر رهبری فرزانه و رهنمودهای معظم‌له با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود در حوزه های ترابری، حمل و نقل، امکانات و تجهیزات پزشکی، امنیت و سایر حوزه ها در راستای کمک رسانی و نیز خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی به کار می گیرد که تأثیرگذار نیز بوده است. در همین راستا امسال نیز سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام به عنوان عضو ستاد ویژه اربعین حسینی انتخاب شده است.

سپاه فرابخشی و فراجناحی عمل می‌کند و این را وظیفه خود می‌داند هر جایی که نیاز باشد سریع ورود پیدا کند و فراتر از وظایف ابلاغی در هر جایی احساس می کند به بهترین نحو ممکن کار را انجام و به اتمام می رساند و نیازی به دستورالعمل و ابلاغیه نیست، در مواقع حساس و ضروری و هر جا که نیاز باشد با تمام توان وارد عرصه می شود.

سپاه براساس وظیفه و رسالتی که دارد توانسته است با تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها کارها را انجام و رو به جلو ببرد و در مواقع حساس نقشی پیش‌برنده و بن بست شکن را بر عهده داشته است که در حوادث و در صحنه‌های مختلف این را به خوبی به اثبات رسانده است.

همچنین براساس و مبنای تفکر و منویات رهبری به گونه‌ای عمل کرده که امروزه کارنامه درخشانی را از خود برجای گذاشته است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب