سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36127
|
22:04 - 1398/02/13
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

رمضان بهترین فرصت برای جذب جوانان به مساجد است/ لزوم توجه مسئولان به مشکلات معیشتی معلمان

رمضان بهترین فرصت برای جذب جوانان به مساجد است/ لزوم توجه مسئولان به مشکلات معیشتی معلمان
امام جمعه ایلام گفت: در ماه مبارک رمضان مسئولان باید حداکثر استفاده را در جهت تبلیغ و تبیین شعائر دینی به عمل آورند.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام والمسلمین "اله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای جذب جوانان به مساجد با اجرای برنامه‌های متنوع مذهبی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام  بابیان اینکه ماه مبارک رمضان ورود به ضیافت الهی است، تصریح کرد: در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان قرار داریم که واجب است واجدین شرایط در این ماه عزیز نسبت به روزه‌داری اقدام کنند چراکه این ماه فرصت بی‌نظیر برای عبادت و ورود به ضیافت الهی است.

وی تصریح کرد: اگر به هر دلیلی فرد واجد شرایط روزه نگرفت، باید حرمت این ماه را نگه دارد و از تظاهر به روزه‌خواری در ملاء عام خودداری کند، اگر فردی در این ماه مبارک روزه‌خواری کرد باید تذکر و نصیحت کرد و اگر بازهم بر کار لجاجت کرد، نیروی انتظامی و دستگاه‌های قضایی باید برخورد کنند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، یادآور شد: در ماه مبارک رمضان مسئولان باید حداکثر استفاده را در جهت تبلیغ و تبیین شعائر دینی به عمل آورد و باید باهدف رفع شبهات دینی و جذب حداکثری جوانان به سمت مساجد تلاش کنند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم رعایت حجاب و عفاف در سطح جامعه، گفت: مسئله حجاب یکی از مهم‌ترین مسائل روز جامعه ما است، در قرآن و احادیث اهل‌بیت (ع) تأکید فراوانی بر حفظ حجاب برای زن‌ها و مردها شده است.

خطیب نماز جمعه ایلام، بیان کرد: بانوان در جامعه باید نسبت به حفظ حجاب در پوشش، راه رفتن، آرایش، حرف زدن و...توجه ویژه داشته باشند، متأسفانه بی‌حجابی‌ها یکی از عوامل باعث فروپاشی خانواده‌ها شده است.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، با تقدیر از اقدامات اخیر دادستان ایلام برای گره‌گشایی و حل مشکلات مردم، تصریح کرد: در این زمینه البته باید دقت کرد که خدایی نکرده بی‌گناهی را دستگیر نکرد چراکه آبروی مومن بسیار حائز اهمیت است.

وی، خاطرنشان کرد: دادستانی اختیاراتی دارد که در سال‌های گذشته مغفول شده بود، ولی هم‌اکنون شاهد ورود دادستانی برای حل مشکلات مردم هستیم که این مایه امیدواری است.

امام‌جمعه ایلام، با اشاره به هفته معلم، ابراز کرد: معلمان نقش مهمی در تعلیم و تربیت در جامعه دارند، لذا مسئولان باید به حل مشکلات معیشتی معلمان اقدام کنند و از طرفی آموزش‌وپرورش با مشکلات و تنگناهای معیشتی که برای معلمان دارد، سخت‌ترین رسالت، یعنی تربیت انسانی را بر عهده دارد.

خطیب نماز جمعه ایلام، با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها و مطبوعات در جهت‌دهی افکار عمومی، خاطرنشان کرد: مطبوعات باید نسبت به گفتن واقعیت‌ها در جامعه‌ها اقدام و از گفتن اخبار جعلی پرهیز کنند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد