سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 35576
|
15:00 - 1397/12/05
نسخه چاپی

معاون وزیر آموزش و پرورش:

افزایش سطح رشته های فنی و کار ودانش نیاز امروز جامعه است

افزایش سطح رشته های فنی و کار ودانش نیاز امروز جامعه است
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نهضت سواد آموزی کشور گفت: مهارت آموزی و افزایش دانش آموزان در رشته های فنی و خرفه ای و کار و دانش از نیازهای امروز جامعه است که باید به آن توجه شود.

به گزارشايلام بيدار، "شاهپور محمد زاده" معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نهضت سوادآموزی در جریان بازدید از مراکز آموزشی شهرستان ملکشاهی گفت: در شرایطی که خیلی از رشته های تحصیلی دانشگاهی با نیازهای امروز جامعه همسو نیست، لازم است در آموزش پرورش زمینه گرایش دانش آموزان به مراکز فنی و حرفه ای و کار و دانش فراهم گردد.


وی اظهار کرد:  متاسفانه در کل کشور و به طور اخص در استان ایلام این روند بسیار پایین تر از برنامه پنجم توسعه کشور است و لازم است در این زمینه فعالیتهای بیشتری صورت گیرد.

محمدزاده افزود: یکی از برنامه هایی که در سطح سواد آموزان نهضت در حال شکل گیری است ایجاد مراکز یادگیری محلی و مهارت آموزی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نهضت سواد آموزی توانسته است ضمن ریشه کنی بی سوادی زمینه ارتقا توانمندیهای سواد آموزان را فراهم نماید.

"محمد تاسمه" فرماندار ملکشاهی نیز گفت: هم اکنون توجه خاصی به حوزه آموزش و فضاهای آموزشی شهرستان صورت گرفته است و هم اکنون در دور افتاده ترین روستاهای کم جمعیت شهرستان بهترین مراکز آموزشی احداث شده است.

وی اظهار کرد: احداث مجتمع ورزشی، باشگاه ورزشی خاص بانوان و بانک فرهنگیان از جمله مطالبات فرهنگیان است که امید است هرچه زودتر محقق گردد.

فرماندار ملکشاهی با اشاره به پروژه کانون حدیث گفت:  احداث کانون حدیث در شهرستان ملکشاهی مدت 10 سال است که تعطیل و نیمه کاره مانده است که انشاالله با همت مسئولان وزارت آموزش و پرورش شاهد تکمیل و افتتاح این پروژه باشیم چرا که یکی از نیازهای آموزشی و پرورشی شهرستان است.

"موسی تبت" مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملکشاهی گفت:  پنج هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان ملکشاهی مشغول تحصیل هستند.

وی افزود:  احداث مجتمع ورزشی، ایجاد باشگاه فرهنگیان، تاسیس مجتمع فرهنگی رفاهی، تامین خودرو و مینی بوس، برقراری حق مناطق جنگی برای بازنشستگان، تامین اعتبار برای هنرستان ها و دریافت هزینه های اداری از مهمترین مطالبات فرهنگیان شهرستان ملکشاهی از وزارت آموزش و پرورش می باشد.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد