سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35541
|
07:54 - 1397/12/04
نسخه چاپی

گزارش؛

پایین آمدن سن اعتیاد؛ زنگ خطر برای مسئولین و والدین

پایین آمدن سن اعتیاد؛ زنگ خطر برای مسئولین و والدین
پائین آمدن نرخ سن اعتیاد و گرایش دختران به این مواد زنگ خطری ابتدا برای خانوارها وسپس برای مسئولین است که بااین پدیده مبارزه جدی بکنند.

به گزارشايلام بيدار، اعتیاد این بلای خانمان سوز متاسفانه امروزه هم همچنان قربانی می گیرد وریشه در بین جوانان دارد.

بیکاری، مشکلات خانوادگی، مسائل روحی وروانی ،عدم تفریحات سالم،  سخت شدن ازدواج وبلا رفتن هزینه های زندگی شاید از علت هایی باشد که جوانان واقشار مردم به اعتیاد پناه می برند.

شاید اگر تفریحات سالم گسترش می یافت ویا با بیکاری مبارزه جدی می شد هیچ وقت جوانان به این صورت به اعتیاد پناه نمی بردند ولی امروزه حتی سن اعتیاد هم پایین آمده است.

مقابله با اعتیاد در مدارس و دانشگاه ها

مراد یگانه فرماندار چرداول در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مقابله با اعتیاد و پیشگیری از آنرا باید از مدارس و آموزشگاه ها آغاز کنیم زیرا بهترین زمان و مکان برای فرهنگ سازی و تبیین خطرات و مضرات این بلای خانمان سوز دوران تحصیل و دانش آموزی است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات جامعه وجود خرده فروشان مواد مخدر است که علیرغم تلاش های نیروی انتظامی و دادگستری، متأسفانه این موضوع باعث دغدغه های فراوان خانواده ها شده است.

فرماندار چرداول پائین آمدن نرخ سن اعتیاد و گرایش دختران به این مواد را زنگ خطر و هشداری جدی دانست که خانواده ها و والدین باید در این زمینه هوشیاری کامل داشته باشند.

کشف شش کیلو موادمخدر در بهمن ماه

یگانه با تقدیر از تلاش های نیروی های نظامی وامنیتی  در برخورد با فروشندگان مواد مخدر از کشف بیش از 6 کیلوگرم انواع مواد مخدر در بهمن ماه خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: بدلیل موقعیت جغرافیایی بخش هلیلان و کاهش اعتیاد در آن منطقه استاندار ایلام توجه ویژه‌ای به هلیلان دارد و برای ایجاد فضای شاد و گرایش جوانان به برنامه‌های متنوع ورزشی و فرهنگی برنامه های خوبی را دستور داده اند.

یگانه ساخت چهار زمین چمن و یک زمین خاکی فوتبال در هلیلان، احداث پایگاه اجتماعی؛ ساماندهی خانه های عالم و اجرای برنامه‌های تئاتر و جنگ شادی را از برنامه های در دست اقدام در سال 98 در هلیلان ذکر کرد.

دیار زاگرس

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد