سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35505
|
08:12 - 1397/11/28
نسخه چاپی

با هدف افزایش تولید؛

بیش از 10 میلیارد ریال وام اشتغال زایی به عشایر چرداولی پرداخت شد

بیش از 10 میلیارد ریال وام اشتغال زایی به عشایر چرداولی پرداخت شد
رئیس امور عشایری شهرستان چرداول از پرداخت یک میلیارد و60 میلیون تومان وام اشتغال زایی به بیش از دو هزار خانوار عشایر چرداول خبرداد.

به گزارشايلام بيدار، "حسین امرایی"، رئیس امور عشایری شهرستان چرداول درتشریح این خبر اظهار داشت: اهمیت و نقش عشایر در توسعه اقتصادی کشور از جهات مختلف از جمله عرضه مواد غذایی و افزایش تولید می‌تواند بسیار کارساز باشد.   

 وی افزود: یک میلیارد و 60 میلیون تومان از طریق ثبت نام در سامانه کارا وام خود اشتغال 5 ساله با سود 6 درصد برای پرورش دام سبک با همکاری بنیاد برکت در اختیار عشایر قرار گرفته است.

رئیس امور عشایری شهرستان چرداول به حوزه آب‌رسانی سالم برای عشایر اشاره کرد و افزود: 2 تانکر سیار، یکی در هلیلان با آب‌رسانی 140 خانوار و دیگری در چرداول با آب‌رسانی 110 خانوار در طول سال به عشایر خدمات رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: 70 میلیون تومان ارزش افزوده از طریق فرماندار شهرستان چرداول برای بهسازی و تصحیح پل زردلان و یک حلقه چاه برای آب شرب عشایری در روستای تورم زردلان به اعتبار 300 میلیون که صد میلیون تومان آن ارزش افزوده فرمانداری است، در حال افتتاح است.

این مقام مسوول اذعان داشت: در طول سال با ارائه خدمات رسانی عشایر به عاملین از طریق مدیران عامل، شرکت شهید رجایی چرداول و شرکت توحید هلیلان، کنسانتره و جو در مناطق مختلف توزیع می‌شود.

امرایی به جمعیت عشایر چرداول اشاره کرد و یادآور شد: 2 هزار و 100 خانوار جمعیت در 4 حوزه مرکزی، شباب، زاگرس و هلیلان جمعیت عشایر شهرستان را در بر می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: 800 میلیون تومان از طریق اعتبارات استان در سال 97 نیز به اداره امور عشایری جهت خدمت به عشایر پرداخت شده است.

وی بیان کرد: توزیع ماهانه هزار و 800 کیسه آرد از طریق مدیران عامل شهرستان چرداول و همچنین تسطیح و مرمت 290 کیلومتر از راه‌های عشایری شهرستان که در اسفند تیغه‌زنی می‌شود از جمله خدمات مهم امور عشایری است.

دیار زاگرس

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد