سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35492
|
07:30 - 1397/11/30
نسخه چاپی

کارشناس ارشد حقوق عنوان کرد؛

بیانیه گام دوم انقلاب راهگشا به آینده/ برقراری عدالت از اهداف اصلی انقلاب است

بیانیه گام دوم انقلاب راهگشا به آینده/ برقراری عدالت از اهداف اصلی انقلاب است
کارشناس ارشد حقوق گفت: برخورد با مفاسد اقتصادی ریز و درشت نشان می دهد که کماکان انقلاب اسلامی به آرمانهایش وفادار بوده است.

"نبی قاسم نیا"، کارشناس ارشد حقوق و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگارایلام بیداربا اشاره به بیانیه مهم و راهبردی رهبر معظم انقلاب پیرامون عدالت و مبارزه با فساد گفت: بیانیه مهم و راهبردی مقام معظم رهبری که در هفت بند تنظیم شده بود حاوی نکاتی عمیق، راهبردی و راهگشای به آینده است که فهم و تبیین درست آن وظیفه همه دلسوزان نظام و انقلاب است.

وی اظهار کرد: یکی از بندها و شاخصه های مهم در بیانیه مقام معظم رهبری با عنوان گام دوم انقلاب، عدالت و مبارزه با فساد است که در این بند تبعیض در توزیع منابع عمومی، میدان دادن به ویژه خواری و مدارا با فریبگران اقتصادی به شدت ممنوع شده است.

قاسم نیا افزود: مسئله عدالت اقتصادی و توزیع عادلانه منابع از مرکزیت کشور به اقصی نقاط کشور و مبارزه با فساد یکی از شاخصه ای مهم در برقراری عدالت اقتصادی است.

دانشجوی دکترای حقوق بین الملل گفت: یکی از اصلی ترین اهداف انقلاب اسلامی، عدالت بوده و از ابتدای انقلاب تاکنون گامهای مهمی برای تحقق عدالت برداشته شده است.

مدرس دانشگاه تصریح کرد: متأسفانه ویژه خواران، رانت خواران و یقه سفیدها که کمترین زحمتی برای انقلاب نکشیده و در کوران انقلاب، یا در خارج از کشور بوده یا در داخل در حواشی قیام بوده اند و نیز در زمان جنگ تحمیلی به بهانه تحصیل و.... به استراحتگاههای لندنی و پاریسی رجوع کرده اند؛ پس از استیلای ملت بر ستم شاهی و صدامیان به آرامی و بی سر وصدا به کشور بازگشته و حقوقی که متعلق به مستضعفین و صاحبان اصلی انقلاب است را چپاول کرده به یغما می برند. این ویژه خواران و سارقان بیت المال از بزرگترین دشمنان انقلاب هستند.

وی ادامه داد: عناصر نفوذی و زالوصفت با نفوذ در مهمترین دستگاههای اقتصادی و مدیریت بودجه و بانک مرکزی برای غارت بیت المال برنامه ریزی می کنند و یکی از اصلی ترین دلایل نگرانی مردم همین موضوع است.

کارشناس ارشد حقوق برخورد با مفاسد و برقراری عدالت را از آرمانهای اصلی انقلاب عنوان کرد و گفت: برخورد با مفاسد اقتصادی ریز و درشت نشان می دهد که کماکان انقلاب اسلامی به آرمانهایش وفادار بوده و همین واکنش هاست که ملت را دلگرم و امیدوار می کند.

قاسم نیا اذعان کرد: نظام اسلامی با کمک ملت انقلابی پس از غلبه بر ویژه خواران و توزیع عدالت و ثروت به همه بخش های کشور، قطعا بر مشکلات اقتصادی فائق خواهد آمد.

مدرس دانشگاه یادآور شد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند اقتصاد هدف نیست ولی از اصلی ترین عوامل پیشرفت است. ایران اسلامی امروز به برکت انقلاب به یک کشور اثرگذار، زنده و فعال در مناسبات منطقه ای و جهانی تبدیل شده است.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی همه راهکارهای مقابله ای را تدارک دیده و آزموده اند. تحریم اقتصادی آخرین تیر ترکش آنهاست. واقعیات اقتصادی ما و سیطره عناصر فاسد و رانت خوار در کشور بستر لازم برای فشار و تحریم فراهم آورده و دشمن دلخوش به این عناصر مزدور است.

قاسم نیا در پایان گفت: امیدواریم همه مسئولان، دولتمردان، مجلس، قوه قضائیه، عناصر انقلابی و... این بیانیه مهم و راهبردی مقام معظم رهبری را ره آموز خود دانسته و با عمل انقلابی و جهادی و مبارزه بی امان با فساد و ویژه خواری، حرکت انقلاب برای ساختن ایران اسلامی بزرگ و تمدن نوین اسلامی را تسریع ببخشند و شرایط را برای اتصال این انقلاب به انقلاب جهانی مهدی موعود (عج) که خواست همه مستضعفان جهان است فراهم شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد