سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35405
|
08:00 - 1397/11/16
نسخه چاپی

در آئینی؛

یادمان شهدای زمین فوتبال شهر چوار کلنگ زنی شد

یادمان شهدای زمین فوتبال شهر چوار کلنگ زنی شد
یادمان شهدای زمین فوتبال شهر چوار از توابع شهرستان ایلام با حضور جمعی از مسئولان استانی مراسم کلنگ زنی شد.

به گزارشايلام بيدار، آیین کلنگ‌زنی‌ یادمان  شهدای زمین فوتبال چوار با حضور معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، فرماندار ایلام و احاد مردم برگزار شد.

در این مراسم ایوب درویشی، به اهداف یادمان شهدای زمین فوتبال چوار اشاره کرد و اظهار داشت: بمباران زمین فوتبال چوار بمبارانی بود که از سوی جنگنده‌های نیروی هوایی عراق در تاریخ 23 بهمن 1365 در  زمین فوتبال  بخش چوار استان ایلام و در هنگام برگزاری مسابقه فوتبال انجام شد و منجر به شهادت جوانان ورزشکار ایلام گردید.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گفت: بمباران زمین فوتبال چوار در دقیقه 55 بازی انجام شد و لحظاتی هولناک و صحنه‌های دلخراشی را برجای گذاشت که امروز هم خون شهدای این حادثه برای ما الهام بخش مقاومت و ایثار در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی است.

درویشی، به شهادت 10 فوتبالیست، سه  کودک، یک داور، و یک تماشاگر در این حادثه اشاره و افزود: یادمان شهدای زمین فوتبال چوار برای ماندگاری نام و یاد همواره بودن این عزیزان است.

وی گفت: شهدا چشمه جوشانی هستند که یاد و نام آنان هیچگاه در هیچ زمان و مکانی فراموش شدنی نیست و ایجاد یادمان برای شهدای گلگون کفن برای انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل کنونی است.

وی در ادامه یادآورشد:  بمباران زمین فوتبال چوار جنایت جنگی در تاریخ ورزش جهان است که سابقه‌ای ا آن در طول تاریخ یافت نشده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد