سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35125
|
13:07 - 1397/10/23
نسخه چاپی

خط‌دهی کانون تفرقه به برخی رسانه‌های استانی

خط‌دهی کانون تفرقه به برخی رسانه‌های استانی
اخیرا تعدادی از رسانه‌های استان ایلام در نشستی با عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی مطالبی را انتشار دادند که حساسیت اقشار جامعه و برخی مسوولین را در پی داشت که خلاف واقع بود.

به گزارشايلام بيداربه نقل از فارس، رسانه‌ها در شرایط کنونی یکی از مهمترین دستاوردهای پیشرفت بشری و یکی از با ارزش‌ترین وسایل آگاهی رسانی همگانی هستند. هدف و سیاست یک رسانه در این شرایط، و برای اینکه بتواند موجب اعتماد مخاطب را ایجاد کرده و آنان را با خود همراه سازد رعایت اخلاق رسانه‌ای، دوری از تخریب و تضعیف افراد، بیان حقایق و دوری از انتشار اکاذیب و شایعات و انتقال درست و حرفه ای واقعیات به مردم است.

همه سخن و جان کلام اینکه؛ متاسفانه در فضای رسانه‌ای استان ایلام و در برخی رسانه‌ها، گاهی مواردی دیده می‌شود که ناقض این اصول و اصل بی‌طرفی بوده و به دور از شان خبرنگاری و رسالت اصلی رسانه است.
در این رسانه‌ها، که معمولا از طیف خاص و افراد خاصی حمایت کرده و خبرها و نوشته‌های آنان معمولا به حمایت از مسوولان اکتفا می‌کنند. تنها برخی چهره‌ها در مصاحبه‌ها برجسته و همواره در صدر خبرها قرار می‌گیرند و درصدد تقویت جایگاه مسوولیتی و شخصیتی آنان هستند و سیاست‌های تبلیغی را به جای سیاست‌های تبیینی قرار می‌دهند.

به عنوان مثال، اخیرا تعدادی از رسانه‌های استان ایلام در نشستی با جلال میرزایی نماینده مردم ایلام و عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی مطالبی را انتشار دادند که حساسیت اقشار جامعه و برخی مسوولین را در پی داشت. این رسانه‌ها به نقل از جلال میرزایی، عضو فراکسیون امید در مجلس در مطالبی شائبه‌انگیز ساده زیستی و پاک دستی مسوولین استان مخصوصا امام جمعه ایلام را مورد حمله قرار داده و این گونه منش و رفتار را در جهت خود نمایی و جاکردن خود در دل مردم بیان کردند.

این گونه عملکرد و نشر غیر واقعی مطالب از سوی این رسانه‌ها، مسبوق به سابقه بوده و بارها به صورت هماهنگ به چنین اقداماتی مبادرت کرده اند، اما این بار از زبان نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی آغازگر تفرقه انگیزی و انداختن بذر اختلاف در بین مسوولان استان شده اند، که باید گفت این اقدام آنان با واکنش های زیادی نیزهمراه بوده است.‌ اخیرا پس از انتشار این مطلب، استاندار ایلام، امام جمعه شهرستان آبدانان و دره شهر نیز در واکنش به این اظهارات انتقاد کردند.

اما با وجود این واکنش‌ها جلال میرزایی عضو فراکسیون امید در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام ضمن تکذیب برخی از سخنانی که به نقل قول از وی عنوان شده است در شرح این موضوع گفت: بنده در آن نشست بجز مباحثی در خصوص روند اداره کشور، اصلا راجع به هیچ شخصی صحبت نکرده ام ! یکسری مباحث از زبان بنده نبوده و خلاف واقع منتشر شده است.

وی افزود: بنده حجت الاسلام کریمی تبار امام جمعه محترم ایلام را از سرمایه‌های اجتماعی استان دانسته و به تحقیق وی را انسانی پاک دست و ساده زیست می‌دانم.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه کانونی در استان ایلام وجود دارد که منافع خود را در ایجاد اختلاف دنبال می‌کند و در پی تخریب افراد و تفرقه انگیزی است.

به نظر می‌رسد وجود چنین کانون‌های مخربی در رسانه‌های استان ایلام مسوولین را مجاب می‌کند در دام آن‌ها اسیر خلاف واقعیت و حاشیه سازی نشوند. متاسفانه در استان ایلام با نشریات و رسانه‌های خود به دنبال تفرقه افکنی و سیاسی کردن شرایط و از هم گسیختگی در بین مسوولین و تخریب چهره‌هایی همانند امام جمعه ایلام هستند.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد