سرویس: سیاسی
کد خبر: 35038
|
09:17 - 1397/10/16
نسخه چاپی

روایت کلانتری از وقتی که آقای رئیس جمهور غیرتی شد

روایت کلانتری از وقتی که آقای رئیس جمهور غیرتی شد
اگر رئیس‌جمهور روحانی کمی از همین رفتار را در مواجهه با آمریکا نیز می‌داشت امروز اوضاع رابطه ایران و آمریکا به‌گونه دیگری بود.

به گزارشايلام بيدار، «عیسی کلانتری»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در اشاره به موضوع انتقال آب از دریاهای ایران به مرکز کشور گفته است: «من در ابتدا که موضوع انتقال آب مطرح شد به رییس‌جمهور معترض شدم، چراکه ما برای انتقال آب از دریای خزر باید رضایت ۴ کشور دیگر را نیز داشته باشیم، اما رییس‌جمهور گفتند که ۴ کشور دیگر وقتی دریا را برخلاف مصوبات لوله‌کشی کردند و لوله‌های انتقال نفت و گاز از داخل دریا عبور دارند از ما سوال کردند؟ من هم پاسخی در این زمینه نداشتم در حال حاضر نیز کشورهای حاشیه دریای خزر به جز ایران دریای مازندران را با نفت آلوده کرده‌اند.»


او همچنین می‌افزاید: موضوع انتقال آب یک موضوع کاملاً کارشناسی است و جنجال‌های مطبوعاتی را باید کنار گذاشت و برای همه مردم ایران آب سالم و بهداشتی فراهم کرد، ما در جنوب نیز همین کار را می‌کنیم و مجوز دادیم از دریاهای جنوب یعنی خلیج‌فارس و دریای عمان تا جایی که می‌خواهند آب را شیرین کرده و در همان منطقه مصرف کنند و در صورتی که صرفه اقتصادی داشته باشد به مناطق دیگر نیز منتقل کنند، چگونه است که کشورهای عربی و همسایه ما در سال میلیاردها مترمکعب آب از دریای عمان و خلیج فارس برداشت و شیرین می‌کنند و نمک‌های آن را در خلیج فارس می‌ریزند و رسانه‌های ما ساکت هستند و نوبت ما که می‌شود، فقط سالیانه یک میلیارد مترمکعب آب شیرین می‌کنیم تا نیازمان را تامین کنیم همه سر و صدا می‌کنند. رسانه‌های ما نباید ضدّ وطن باشند.

*بدیهیست که اگر رئیس‌جمهور روحانی کمی از همین رفتار را در مواجهه با آمریکا نیز می‌داشت امروز اوضاع رابطه ایران و آمریکا به‌گونه دیگری بود و خبری هم از شکست‌های دیپلماتیک دولت نبود!

در بحث انتقال آب نیز پر واضح است که باید به این مسئله با نگاه علمی نگریست و ایضاً رفتار کسانی که در دولت رئیس‌جمهور احمدی نژاد؛ این طرح را مغایر عقل می‌نامیدند و آنرا نشانه مختل‌العقلی دولت می‌دانستند نیز به یاد آورد...

گفتنیست، عباس آخوندی، فعال اصلاح‌طلب و از وزرای مستعفی دولت به تازگی طی اظهاراتی در کنایه به طرح تأمین آب از دریا گفته است: «ما حتی نتوانستیم از اغواگری تکنولوژی فهم دقیقی پیدا کنیم. همین چند روز پیش آقای رئیس‌جمهور در سخنرانی‌اش عنوان کرد که ما آب دریا را شیرین و سپس به کویر منتقل می‌کنیم. یعنی به درگیری با اغواگری بزرگ‌تر از گذشته مواجه شدیم. در گذشته در تخصیص آب به زاینده‌رود فریب خوردیم و اکنون در تامین آب برای زاینده‌رود دچار فریب‌خوردگی هستیم. داستان به همین سادگی است که آقایان می‌گویند: آب را در دریای مازندران شیرین می‌کنیم و به سمنان می‌آوریم یا از دریای عمان شیرین می‌کنیم و به کرمان و زاهدان می‌آوریم! اقلیم، چیزی بسیار فراتر از آب است. کسی هم در ایران عبرت نمی‌گیرد. وقتی که رئیس‌جمهور در مجلس چنین چیزی را مطرح می‌کند، هیچ صدای مخالفی برنمی‌خیزد! و اینگونه می‌شود که دولتی که شعار همگرایی با محیط زیست می‌دهد، به اقدامات ضد محیط زیست روی می‌آورد .»

منبع: مشرق

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد