سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34966
|
14:50 - 1397/10/09
نسخه چاپی

به همت سازمان بسیج حقوقدانان استان ایلام؛

ستاد میز خدمت قضایی در ایلام تشکیل شد

ستاد میز خدمت قضایی در ایلام تشکیل شد
نشست هماهنگی ستاد میزخدمت قضایی به همت سازمان بسیج حقوقدانان استان در ایلام تشکیل شد.

به گزارشايلام بيدار، جلسه هماهنگی ستاد معاضدت قضایی(میز خدمت قضایی) در مساجد استان ظهر امروز با حضور مدیران قضایی و به همت سازمان بسیج حقوقدانان سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در این جلسه گفت: با هماهنگی های به عمل آمده طرح میز خدمت قضایی با کیفیت مناسبی در دستگاه قضایی استان ایلام در سطح استان ایلام اجرا می شود.

وی اظهار کرد: در گذشته جلساتی در این خصوص با مدیران قضایی استان برگزار شده که مورد استقبال قرار گرفته است.

شفیعی با بیان اینکه راهکارهای خوبی برای اجرای طرح میز خدمت قضایی جمع آوری شده افزود: با نظرسنجی های به عمل آمده میزان رضایتمندی از دستگاه قضا در سطح استان ایلام بهتر شده است و این جز با همکاری و هماهنگی مدیران قضایی استان امکان پذیر نیست.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان ایلام ادامه داد: بایستی این همکاری و هماهنگی را در حوزه های مختلف دیگر به خصوص در اجرای طرح میز خدمت قضایی و نهادینه کنیم.

وی بیان کرد: در این راستا دو هفته یک بار و در یک مسجد که از پیش تعیین شده و براساس نیازسنجی های هر منطقه طرح میز خدمت برپا می شود.

دبیر ستاد میز خدمت قضایی استان ایلام ابراز کرد: چند ساعت مانده تا برگزاری میز خدمت و با توافقاتی که با کانون وکلای استان انجام گرفته تعدادی از وکلا قبل از برپایی میز خدمت در محل مذکور حاضر می‌شوند و مشاوره های کیفری و حقوقی را به مردم ارائه می دهد.

وی عنوان کرد: پس از انجام این کار بحث کارشناسی توسط مدیران و کارشناسان مربوطه انجام می گیرد و چنانچه نیاز به کار بیشتری وجود داشته باشد از طریق صورتجلسه خاصی که با نماد میز خدمت قضایی تهیه شده نیازهای مردم ثبت و ضبط می شود که حصول نتیجه ادامه می یابد.

شفیعی خاطرنشان کرد: تلاش می شود در اجرای این طرح ماهانه یک بار گزارش کار ارائه شود و همچنین این برنامه را به طور متناوب در سطح شهرستان های استان اجرا کنیم.

دبیر ستاد میز خدمت استان ایلام عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بسیج حقوقدانان استان ایلام برگزاری اردوهای راهیان نور خاص حقوقدانان در دستگاه قضا و کانون های وکلا است که از اسفند ماه سال جاری آغاز می شود.

رفع مشکلات مردم اولویت مسئولان باشد

"علی اکرم داوود نیا"، از مدیران قضایی استان نیز در این جلسه گفت: حکومت جمهوری اسلامی براساس مردم سالاری دینی است و مردم پایگاه اصلی هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم ولی نعمت هستند لذا همه مسئولان در حوزه های مختلف و در تمامی قوا باید دست در دست هم برای رفع مشکلات اساسی مردم گام بردارند.

داوود نیا افزود: در این راستا ضرورت دارد تا به دغدغه های مقام معظم رهبری که عمده آنها مطالبات تکریم ارباب رجوع است توجه جدی شود.

این مدیر قضایی بیان کرد: در همین راستا باید جلسات و نشست های برگزار شود تا حرف های مردم را بشنویم و درصدد رفع مشکلات آنها برآییم. مدیران بایستی براساس وظایف و اختیارات درصدد رفع مشکلات مردم برآیند.

به گزارشایلام بیداردر پایان این جلسه اعضا  در خصوص هر چه بهتر برگزار کردن این طرح با هم بحث و تبادل نظر کردند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد