سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34735
|
20:16 - 1397/09/18
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

فریادگر 10 سال عقب افتادگی ایلام هستم

فریادگر 10 سال عقب افتادگی ایلام هستم
استاندار ایلام گفت: نظام و دولت مدیون ایستادگی مردم ایلام در هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام در آیین بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه ایلام گفت: افتخار می کنم در خدمت مردمی هستم که در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی و هشت سال دوران جنگ تحمیلی نقش بی بدیلی در دفاع از کیان نظام داشته اند.

وی با بیان اینکه نظام و دولت به ایلام مدیون است، افزود: استان ایلام با توجه به شرایط استراتژیک و راهبردی از ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه های مختلف برخوردار است و دولت نیز به توسعه استان نگاهی ویژه‌ دارد.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: در این راستا بر حمایت و تسریع همه جانبه از طرح های توسعه ای استان تاکید جدی داریم و دستگاه های اجرایی و خدمت رسان باید تمام اهتمام خود را برای مساعدت و همراهی با خواسته های مردم بکار گیرند و مسئولان مجاب به پاسخگویی و پیگیری مشکلات، خواسته ها و نیازهای مردم هستند.
وی تاکید کرد: پس از انتصابم در ایلام سه موضوع از جمله برگزاری مراسم اربعین، تلاش در جهت جذب اعتبارات سفر رئیس‌جمهور و همچنین تلاش جهت افزایش اعتبارات استان در ردیف های مختلف بودجه بندی سال 97 در دستور کار قرار گرفت.
استاندار ایلام به جوانگرایی در مدیریت ها اشاره کرد و گفت: مقوله جوانگرایی را از خودم آغاز کردم و به دستگاه های اجرایی و فرمانداران ابلاغ شد که از مشاوران جوان استفاده کنند و راهبردهای مدیریتی را در نشست ها و جلسات بیاموزند.
وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: یکی از کارهای خوبی که در این مدت انجام گرفته توجه و اعتماد به جوانان بوده بطوریکه طرح مشاورین جوان را ایجاد کرده ایم و در انتصابات خود از جوانان متعهد و پرکار در حوزه های مختلف استفاده کردم.
سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنانش به حضور زنان در عرصه های سیاسی و مدیریتی اشاره کرد و افزود: طبق بخشنامه های دولت باید تا آخر برنامه ششم توسعه 30 درصد از پست های مدیریتی به زنان واگذار شود که در استان در سمت های مدیریتی از بانوان استفاده ویژه ای شده است.
استاندار ایلام با بیان اینکه تاکنون 18 درصد از مدیریت ها به بانوان واگذار شده، اضافه کرد: در استان ایلام هفت مدیرکل زن، 13 معاون و 2 بخشدار زن وجود دارد که حکم سومین بخشدار زن نیز طی روزهای آتی ابلاغ می شود، همچنین 9 درصد شامل 6 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر، 44 شورای اسلامی روستا و 22 دهیار را زنان تشکیل داده اند.
وی سه راهبرد کلی برای مدیریت خود اعلام کرد و افزود: دیدارهای مردمی بصورت عام و خاص، نشست ها و جلسات اداری فشرده و رایزنی های گسترده در سطح ملی از برنامه ها و رهبردهای ما برای توسعه استان است و تمام تلاش خود را برای خدمتگزاری به مردم ایلام بکار خواهم گرفت.
استاندار ایلام با تاکید بر نگاه ملی به مسائل ایلام اظهار داشت: امروز در بحث اربعین و تردد میلیونی از مرز مهران، مراودات اقتصادی، استحصال منابع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی و ... جایگاه ایلام را نه تنها مختص به جغرافیای یک استان نمی کند بلکه منافع کل کشور را در بر می گیرد.
وی در خصوص مسائل و مشکلات حوزه نفت، گاز و پتروشیمی استان و ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی دهلران گفت: توجه به وضعیت برق جنوب استان و مشکلات شهرستان دهلران، تامین برق مصرفی استان و ایجاد زیرساخت لازم برای تامین برق صنایع در دست توسعه بخصوص صنعت نفت و پتروشیمی در نشست تخصصی کمیسیون انرژی مجلس مطرح شد.

ایرنا

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب