سرویس: بین الملل
کد خبر: 34479
|
09:33 - 1397/08/26
نسخه چاپی

سیگنال‌های متناقض پیونگ‌یانگ؛

کره شمالی «سلاح راهبردی» جدید آزمایش کرد

کره شمالی «سلاح راهبردی» جدید آزمایش کرد
رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند این کشور سلاح تاکتیکی جدیدی آزمایش و یک زندانی آمریکا را هم آزاد کرد.

به گزارشايلام بيدار،رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش داده‌اند رهبر این کشور روز جمعه بر آزمایش یک سلاح راهبردی که به تازگی ساخته شده نظارت کرد. 

کره شمالی یک زندانی آمریکایی را هم آزاد کرده است؛ خبرگزاری رویترز نوشته پیونگ‌یانگ با این دو اقدام، سیگنال‌هایی متناقض در بحبوحه مذاکرات با آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای این کشور ارسال کرده است. 

بازدید «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی از سایتی که این سلاح راهبردی از آن آزمایش شد ممکن است مذاکرات میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن که ظاهراً از قبل هم متوقف شده بود را با بن‌بست مواجه کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بارها در پاسخ به انتقادات از مذاکراتش با کره شمالی به توقف آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی به عنوان یکی از دستاوردهایش اشاره کرده بود. 

وزارت خارجه آمریکا، علی‌رغم این تلاش کرد از اهمیت این آزمایش بکاهد و گفت که این تحول، تلاش‌ها برای متقاعد کردن کره شمالی به دست کشیدن از برنامه هسته‌ای خود را متوقف نخواهد کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اشاره‌ای به نوع سلاح آزمایش‌شده نکرد، اما این آزمایش را موفقیت‌آمیز توصیف کرد. تنها تصویری که این رسانه منتشر کرد رهبر کره شمالی را در حالی نشان می‌دهد که بین مقام‌های نظامی در کنار یک ساحل ایستاده است.

استفاده از لفظ «راهبردی» در رسانه‌های کره شمالی ظاهراً با این هدف صورت گرفته که احتمال آزمایش سلاح‌های راهبردی بزرگتر مانند موشک‌های بالستیک یا بمب هسته‌ای را منتفی کند. 

 اما، طبق نوشته رویترز، استفاده از هر نوع سلاح جدید احتمال دامن زدن به تنش‌ها با واشنگتن را افزایش می‌دهد. آمریکا گفته تحریم‌ها علیه کره شمالی را تا زمان ادامه برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور اجرا خواهد کرد.

کره شمالی در اقدامی ظاهراً آشتی‌جویانه، روز جمعه اعلام کرد یک شهروند آمریکایی را که از ماه اکتبر زندانی شده بود را آزاد کرده است. پیونگ‌یانگ گفته این شهروند در ماه اکتبر، بعد از ورود غیرقانونی از چین به کره شمالی دستگیر شده است.

پیونگ‌یانگ گفته نام شهروند آمریکایی «بروس برایون لاورنس» است. 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب