سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34355
|
10:17 - 1397/08/07
نسخه چاپی

گزارش؛

انتخاب شهردار ایوان،همچنان در بوته تصمیم شورای شهر

انتخاب شهردار ایوان،همچنان در بوته تصمیم شورای شهر
یکی از مطالبات مردم شهر ایوان انتخاب شهرداری است که بتواند در زمینه عمران شهری موفق عمل نماید وشوراها باید این شاخصه را مدنظر داشته باشند.

به گزارشايلام بيدار، در قانون اساسی کشورمان شوراها در چارچوب تحقق اصل عدم تمرکز اداری گامی در جهت توسعه سهم مشارکت مردم در نظام اجرایی جامعه محسوب می شوند و بر اساس آن بخشی از امور اداری استان ها، شهرستان ها، بخش ها و روستاها به مردم واگذار می شود.

در این سیستم مردم با انتخاب نمایندگانی برای انجام بخشی از امور اجرایی جامعه با اختیارات تعریف شده قانونی، در اداره امور محل خود مشارکتی عینی خواهند داشت.

از این منظر شوراها باعث افزایش نقش مشارکت مردم در اداره امور می شوند؛ این مشارکت از یک سو سبب افزایش احساس مسئولیت بیشتر در بین مردم می شود و از سوی دیگر موجب ظهور خلاقیت ها و ابتکارات افراد در اداره امور حتی در کوچکترین واحدهای اجتماعی در سطح روستاها و محلات می شود.

انتخابات  ریاست جمهوری و شورای اسلامی  شهر با ان همه حساسیت به پایان رسید و مردم شهرستان ایوان به عنوان شهرستانی در شمال استان حضوری 82درصدی را در پای صندوق های رای را به نمایش گذاشتند.

مردم با انتخاب خود اعضا شورای اسلامی را انتخاب کردند تا آنان به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری ازحق و منافع مردم دفاع نمایند و در عرصه آبادانی ورفع مشکلات شهر اقداماتی را انجام دهند.

اما  نکته ای که این روزها در شهر ایوان زبانزد خاص وعام است استعفاشهردارپارسا جهانی بود که بنا به دلایلی وی از سمت خود استعفا نمود تا سکان شهرداری به رحمانی از پرسنل خود شهرداری سپرده شود تا در شرایط کنونی بتواند شهر ایوان را اداره کند.

همانطور که در فضای مجازی ومحافل عمومی به صراحت دیده میشود ضعف عمران شهری یکی از مسائلی است که مردم شهر ایوان خواستار رفع آن هستند چرا مردم معتقد هستند که طی مدت تصدی شهردار و شورای شهر در زمینه عمرانی کار خاصی صورت نگرفته است.

در این راستا خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری جویزر به گفتگوبا یکی از شهروندان ایوانی پرداخته است تا نظر وی را در این رابطه جویا شود.

محمدی از شهروندانی ایوانی می گوید : یکی از مطالبات بحق مردم شهر ایوان بهبود وضعیت عمرانی شهر است چرا که اگر گذری کوتاه در سطح شهر و خیابانها  داشته باشیم خواهید فهمید که شهرداری و شورای شهر در این مدت فعالیت خاصی انجام نداده اند.

این شهروند ایوانی ادامه داد:طی چند روز گذشته شهردار ایوان استعفا کرد دلایل آن به خود وی ربط دارد اما باید گفت شورای اسلامی شهر باید در انتخاب شهردار دقت نماید و فردی را انتخاب نماید که بتواند در این زمینه موفق عمل نماید.

در پایان نگارنده  این موضوع را متذکر می شود که اعضا شورا باید در انتخاب شهردار دقت نمایند و سلایق شخصی را در این زمینه دخالت ندهند چرا که وضعیت فعلی عمران شهری زیبنده شهر ایوان نیست.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد