سرویس: سیاسی
کد خبر: 33926
|
09:31 - 1397/06/25
نسخه چاپی

وقتی شبکه «من و تو» در دام توطئه خودش افتاد

وقتی شبکه «من و تو» در دام توطئه خودش افتاد
از یک ماه پیش به دنبالش بودند، مجری اصراری غیر معمول برای دعوتش داشت، بالاخره راضی شد، موضوع مناظره؛ «بن‌بست سیاسی در ایران». برنامه خاصی چیده شده بود که حتی اجازه پاسخگویی به او ندهند اما علی علیزاده این فرصت را تبدیل به سلاحی قوی کرد، در مقام یک تخریب‌چی ظاهر شد تا تلویزیون «من و تو»‌ این سلاح بزرگ علیه مردم ایران را در حد خودش منهدم کند.

به گزارشايلام بيدار، «علی علیزاده» تحلیلگر سیاسی و مدرس فلسفه ساکن پایتخت انگلیس در یک برنامه تلویزیونی به صحبت درباره اقتدار جمهوری اسلامی ایران، جنگ تروریستی-‌اقتصادی و روانی دشمنان اقتدار ایران و مواضع ضد ایرانی یک شبکه سلطنت‌طلب پرداخت و گفت: شفافیت را باید کسی اعلام کند که خودش شفافیت داشته باشد؛ «من و تو» 9‌سال از تاسیسش می‌گذرد اما تا حالا نگفته بودجه‌اش را از کجا می‌گیرد! 

او در «اتاق خبر» شبکه ضد انقلاب و سلطنت‌طلب «من و تو» به سؤال مجری درباره وضعیت «نابسامان» اقتصاد ایران و مقصر شرایط جاری این‌طور پاسخ داد: «ما بعد از اینکه قرارداد هسته‌ای را امضا کردیم، چه کسانی حمله اقتصادی و تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران را درخواست کردند؟ همین رضا پهلوی و شبکه تلویزیونی شما؛ تلویزیون شما بود که جنجال و جو روانی مبنی بر اینکه آب خوزستان به عراق می‌رود راه انداخت. شما روابط ایران و عراق را خراب کردید.»

مجری شبکه سلطنت‌طلب از مهمان خود درباره «فسادها در ایران» سؤال کرد. علیزاده در جواب او گفت که «در همه جای جهان فساد وجود دارد. در همین کشور انگلیس که من و شما هستیم، دزدی‌های بسیار وجود دارد. البته که ما ساختار «دولت-ملت» در ایران داریم و این ساختار می‌تواند مشکلات کنونی را حل کند.»
علیزاده در بخش دیگری از اظهاراتش به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه پرداخت و گفت: «ما هیچ‌وقت در ۴۰۰‌سال اخیر این اقتداری که اکنون داریم، نداشته‌ایم. شما ببینید ارتش رضاشاه کبیر در سال‌۱۳۲۰ در برابر انگلیسی‌ها که از جنوب وارد کشور شدند و شوروی‌ها که از شمال، تنها در عرض ۲۴‌ساعت فروپاشید اما ایران در ۸‌سال جنگ در برابر تمام دنیا حتی همین انگلیسی که ما در آن زندگی می‌کنیم، ایستاد و حتی یک وجب از خاک کشور را از دست نداد.»

این کارشناس افزود: «برخلاف رژیم پهلوی که بحرین را از دست داد، ایران با تمام قدرت در مقابل همه دشمنان ایستاد و حتی یک وجب از سرزمین خود را از دست نداد. ما برای نخستین‌بار از زمان هخامنشیان به دریای مدیترانه رسیده‌ایم، ۶‌سال است که کشورهای غربی می‌گویند بشار اسد سقوط می‌کند اما این‌طور نشده است. ظرف ۱۰‌سال آینده ایران جزء پنج تا ۱۰‌ کشور اول جهان خواهد شد.»

علیزاده خطاب به مجری این برنامه گفت: «ببینید ما الان در کجا نشسته‌ایم، ما در تلویزیون من و تو نشسته‌ایم. منابع مالی شما از کجا می‌آید؟ از رضا پهلوی، از عربستان سعودی، اسرائیل یا از کجا؟ چرا شفاف‌سازی نمی‌کنید؟»

این کارشناس در بخش دیگری از سخنانش به سوالی درباره بیانات رهبر انقلاب درباره دشمنی‌های آمریکا جواب داد و در دفاع از این بیانات گفت: «کدام رهبر است که در شرایط جاری بیاید و بگوید که ما تحمیل‌ها و شرایط تحمیلی آمریکا را می‌پذیریم و دست‌هایمان را بالا می‌بریم؟ دشمن و تروریست به ما حمله کرده و ما باید مقابل آن بایستیم. موضع آقای خامنه‌ای این است و درست می‌گوید.»
وی در بخش دیگری از این برنامه تلویزیونی با رد ادعاهای مجری شبکه سلطنت‌طلب و یکی دیگر از مهمانان این برنامه، اینکه «ایران در آستانه فروپاشی است» را قویاً رد کرد و گفت که «رقابت اصلی در‌حال‌حاضر بین ایران و سعودی است و این سعودی است که واقعاً در آستانه فروپاشی واقعی است و نه ایران.»
این مناظره بازتاب‌های فراوانی را به همراه داشت و در توییتر هشتگ‌هایی همچون #علیزاده، #علیزاده_متشکریم، #شفافیت‌مالی_من‌وتو و ... به راه افتاد.

 «علیزاده در من و تو از ایران و اسلام دفاع می‌کنه، اونوقت یکی مثل شما از بیت‌المال مسلمین پول می‌گیری و از دشمنان ایران دفاع می‌کنی، پولی که #علیزاده می‌گیره حلاله مثل شیر مادر.»، «من وتو برای این که بگوید ببینید چقد ما بی‌طرفیم‌! چقد عدالت‌طلبیم! که هم موافق جمهوری اسلامی میاریم و هم مخالف‌، اما تو این ۱۰‌سال فعالیتش فقط علیزاده رو آوردن که می‌خواستن هم بکوبنش‌، اما آقای علیزاده با زیرکی قبول کردن و من‌وتو رو با حرفاشون نابود کرد.»، «مصاحبه کامل مناظره #علیزاده رو با شبکه صهیونیستی سلطنت‌طلبِ من‌و‌تو دیدم، باورکنید همین چند دقیقه صحبت‌های علیزاده ضربه‌ای به بنیان‌های دشمنان انقلاب زد که تا ماه‌ها از ترکش‌هایش ناله می‌کنند!» و ... این‌ها تنها بخشی از توییت‌های حمایتی از سخنان علیزاده است.

اما نکته عجیب در بازتاب مناظره علیزاده در شبکه من‌وتو، حمله اصلاح‌طلبان به این تحلیلگر سیاسی است، البته پیش از این هم اصلاح‌طلبان به‌دلیل حضورش در شبکه افق او را بایکوت کرده بودند و علیزاده خود در این‌باره گفته است که «‌پارسال که به شبکه افق جمهوری‌اسلامی رفتم [اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها] مرا از گروه‌های[‌تلگرامی و مجازی] اخراج کردند، مرا بایکوت کردند و انگ زدند. وقتی هم که از #من‌وتو انتقاد کردم کنارش ایستادند!» اما این حواشی‌به قدری زیاد شد و انگ دریافت پول از شبکه من‌وتو را به علیزاده زدند که او به ناچار با انتشار ویدئویی در کانال تلگرامی‌اش، پاسخ برخی شبهات را داد.

او در بخشی از توضیحات خود تاکید کرد: «‌کیوان عباسی و مرجان عباسی صاحبان تلویزیون من‌وتو، شما الان حدود 9تا 10‌سال است که حدود 300 تا 500 میلیون دلار پول گرفته‌اید این پول را چه کسی به شما داده است و صرف چه کارهایی کرده‌اید. منابع مالی و پرسش از شفافیت من و تو از نیم میلیارد تا 600 یا 700 میلیون دلار حاکی از این است که چه هدفی پشت این تلویزیون است آیا هدف تجزیه ایران ‌یا تضعیف دولت ایران است ‌یا کلنگی کردن ایران مثل سوریه و لیبی است؟ شما باید بدانید که این رسانه متعلق به کیست. برای اینکه اگر بدانید کسی که بچه‌آزار است و مهد‌کودک زده است، بچه خود را به آنجا نمی‌فرستید. اگر بدانید که دولت سعودی این تلویزیون را راه انداخته است و پول می‌دهد تا مغزشویی و بخش‌هایی از ایران را ملتهب کند دیگر شما به آن گوش نمی‌دهید.» 

وی در بخشی از توضیحاتش در پاسخ به این سؤال که چرا بخشی از این حمله از طرف روزنامه‌نگاران شناخته‌شده اصلاح‌طلب و اعتدالی بود، گفته است: «این مسأله فقط شخصی نیست و مسأله ساختاری و سیاسی است، اینکه روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب کنار تلویزیون من‌و‌تو می‌ایستد و به کسی حمله می‌کند که از کلیت دولت ملت ایران دفاع می‌کند در مقابل سلطنت‌طلبی که با کلیت این ملت مشکل دارد و می‌خواهد آن را تجزیه کند ایستادم و باز هم به من حمله شد.

 این به این معنی است که از سال‌76 اصرار داشتیم که دوستان لیبرال ما با دشمن خارجی ایران خط‌کشی دقیق کنند و نکردند، این‌ها بیشتر با منتقدین داخلی خط‌کشی دارند. دوستان اصلاح‌طلب و اعتدالی این خط‌کشی را ندارند. یک مسأله عمده درگیری‌های سیاسی در ایران این است که بعد از این همه سال دوست و دشمن را تشخیص نمی‌دهند، علت این دوستان این است که من از تلویزیون من‌و‌تو پول گرفتم، معلوم است که از یک ماه گذشته برای من نقشه کشیده بودند. من باید یک‌سری قوانین را می‌پذیرفتم. اگر می‌گفتم پول نمی‌گیرم احتمالاً دعوت را برهم می‌زدند. من هرگز پولی نگرفتم و هنوز به حساب من پولی نریخته‌اند.

 لحظه‌ای که من به سلامت از ساختمان من‌و‌تو پا بیرون گذاشتم به آقای زراعتی(مجری من‌وتو) تلفن و ایمیل زدم که پول شما را که آلوده به خون مردم ایران و بچه‌های یمن و خون بچه‌های فلسطین و عراق و افغانستان است در جیبم نمی‌گذارم. اما خبرنگار ایران و جای دیگر، چرا در زمین زراعتی بازی می‌کند؟ بنابراین از آن خبرنگار اصلاح‌طلب انتظار دارم که خط‌کشی‌اش را برای همیشه با دشمن ایران مشخص کند.»
 

انتهای پیام/الف

 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب