سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 33197
|
08:13 - 1397/05/13
نسخه چاپی

چگونه با اموات خود ارتباط برقرار کنیم؟

چگونه با اموات خود ارتباط برقرار کنیم؟
دنیای پس از مرگ مملو از راز‌های نهانی است که هر فردی دوست دارد با اموات خود ارتباط برقرار کند و از حال و هوای دنیای پس از مرگ با خبر شود.

به گزارشايلام بيدار،دنیای پس از مرگ پر از رازهای نهانی است که برخی از آنها در قرآن کریم، احادیث و روایت بزرگان وجود دارد، اما یکی از جذابیت های مرگ با خبر شدن ازجهان پس از مرگ و ارتباط برقرار کردن با اموات خود است. ارتباطی که گاهی با دیدن رویای صادقه (خواب) برطرف می شود یا دیگر مسیرهایی که برای دیدن اموات مطرح می شود.

حجت الاسلام عبدالعلی گواهی سخنران و کارشناس مسائل دینی در این‌ باره بیان کرد: همانطور که می دانید مباحثی مانند مرگ و معاد ابعاد خوبی دارد و پیامد های سازنده ای را به انسان در زمینه مرگ و قیامت یادآوری می کند و از طرفی یک توجه عمیق نسبت به افرادی است که از این دنیا رفته اند، دارد. مردگان در آنجا این ندا را بلند می گویند که این دنیا دار حساب است و دار عمل نیست. درواقع هرچه انسان در این دنیا ثروت و خیرات داشته باشد در عالم باقی و اخرت به هیچ کاری نمی آید و دستش از دنیا کوتاه است.

وی در ادمه با بیان اینکه انسان وقتی از دنیا برود، یا در بهشت برزخی است یا جهنم برزخی است، گفت: انسان وقتی از دنیا می رود فقط سه چیز می تواند دستان او را بگیرد و عذاب الهی را بر او سبک کند. در وهله اول فرزند صالحی است که بعد از فوت پدر و مادر برای والدین خود استغفار می فرستد و به یاد آنهاست و علمی که از انسان در قالب کتاب، تربیت شاگرد،  بنا کردن مدرسه و ... از خود به جا می گذارد. البته یکی از نکات حائز اهمیت دادن صدقه جاریه و کمک به مستمندان است.

این سخنران و کارشناس مسائل دینی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: زمانی از دوران رسالت پیامبر اکرم (ص)، حضرت (ص) از قبرستانی عبور می کردند، اصحاب دیدند که رسول خدا (ص) به شدت عصبانی هستند، وقتی از ایشان جویای احوال شدند حضرت با اشاره به قبری که از آن عبور می کردند، فرمودند: «می بینم که این قبر صاحب خود را می بلعد و در آتش می سوزد.» پیامبر (ص) از آنجا عبور کردند و دوباره بعد از مأموریت خود به آن قبرستان بازگشتند و اصحاب از حال فعلی آن قبر جویا شدند. پیامبر اکرم (ص) بیان کردند: «صاحب این قبر اولادی دارد وقتی از کنار قبر پدرش گذشت فاتحه ای را قرائت کرده است و او را نجات داده است.»

حجت الاسلام گواهی در پایان با اشاره به دیدن خواب اموات گفت: یکی از بهترین راه هایی که بتوانیم با اموات در ارتباط باشیم، دادن صرقه و خیرات برای آنهاست، چراکه مردگان خودشان، بازماندگان را از حالشان باخبر می کنند. درواقع کسی که از دنیا می رود روحش به جسم معنوی منتقل می شود و خودش به تماشای اوضاع و احوال دنیا می آید و می بیند که اطرافیانش برای او چگونه می گریند و بر تمام امور آگاه هستند.

به دو روایت از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام در این زمینه توجه کنید:
فَوَ الَّذی نَفْسُ محمَّدٍ بیده، لو یرَونَ مکانَهُ و یسْمَعونَ کلامَهُ، لَذَهَلُوا عَنْ مَیتِهم وَ لَبَکوا عَلی نُفُوسِهِم، حتّی اذا حملِ المیتُ علی نعشه رَفْرَفَ روحَهُ فوق النَّعشِ و هو ینادی یا اهلی و یا وُلدی لا تَلْعِبَنَّ بکم الدّنیا کما لَعِبَتْ بی، فجمعتُ المالَ مِنْ حِلِّه وَ غَیرِ حِلِّهِ ثُمَّ خَلَفْتُهُ لِغَیری، فالمهنا له و التَّبِعَةُ علی، فاحذروا مثل ما حَلَّ بی.
وقتی میت بر تابوتش حمل می‌شود، روحش بر تابوت بال می‌گشاید، و فریاد می‌زند،‌ای خانواده ام،‌ای فرزندانم، دنیا چنانچه با من بازی کرد با شما بازی نکند، من مال را از راه حلال و حرام جمع کردم و آن را برای غیر خود به جا گذاشتم، خوشی آن اموال برای آن‌ها و وبالش بر من است. پس از دنیا به جهت آنچه بر من رفت بر حذر باشید.

انَّ المؤمنَ لِیزُورُ اهْلَهُ فَیری ما یحِبُّ و یسْتَرُ عَنْه ما یکرَهُ وَ انَّ الْکافِرَ لَیزُورُ اهْلَهُ فیری ما یکرَهُ و یسْتَرُ عَنْه ما یحِبُّ.
مومن اهل خود را می‌بیند، خوبی‌ها را درک و بدی‌ها را متوجه نمی‌شود، ولی کافر بدی‌ها را می‌بیند و خوبی‌ها را نمی‌تواند ببیند.

آیا فرد به کما رفته می‌تواند در عالم خیال فرد دیگری وارد شود؟
در مورد آدم حالت کما هیچ توصیفی نداریم و هیچ گزارشی نمی‌توان ارائه کرد، اما در مورد مرگ و عالم برزخ این شرایط وجود دارد، منتها آن آزادی‌هایی که مؤمنین دارند، می‌توانند در خواب کسانی که می‌خواهند و اراده می‌کنند، وارد شوند.

پس از مرگ، ارواح مؤمنین در قید و بند زمان و مکان نیستند، البته مؤمنین خاص در زندگی دنیایی هم می‌توانند، طی‌الارض داشته باشند و دور دنیا را بگردند و مکان‌هایی که اراده می‌کنند یا خدا اراده می‌کند، حاضر شوند.

کسی که به خواب می‌رود، حالتی شبیه به مرگ را تجربه می‌کند و روحش آن گونه که قرآن می‌فرماید «توفی» می‌شود و به سمت خدا بالا می‌رود، حال خداوند روح برخی را بر می‌گرداند و برخی را بر نمی‌گرداند.
فردی که به خواب می‌رود، به عالم ارواح نزدیک می‌شود و با ارواح می‌تواند، ارتباط برقرار کند، لذا اینکه روح در لحظه خواب حتماً بالای سر کسی که می‌خواهد بخوابد، حاضر باشد و با آن وارد عالم خواب و رویا شود، اصلاً وجود ندارد.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب