سرویس: سیاسی
کد خبر: 33188
|
12:00 - 1397/05/11
نسخه چاپی

آیت‌الله مکارم شیرازی:

مردم قضاتی شجاع می‌خواهند که به وضع شرم‌آور مفسدان پایان دهند

مردم قضاتی شجاع می‌خواهند که به وضع شرم‌آور مفسدان پایان دهند
آیت‌الله مکارم شیرازی در بیانیه‌ای با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم تاکید کرد: مردم قضاتى مى‌خواهند شجاع، باقاطعیت و باسرعت که به وضع شرم‌آور مفسدان پایان دهند.

به گزارشايلام بيدار،در بیانیه آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است: بسیارى از مردم از طرق مختلف با ما تماس مى‌گیرند و می‌گویند چرا مشکلات ما از طریق مراجع، به مسئولین تذکر داده نمى‌شود؟ ما بارها در جلسات خصوصى و عمومى این مشکلات را گوشزد کرده‌ایم، باز هم عرض مى‌کنیم مردم از چند موضوع به شدت از مسؤولان شکایت دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اول اینکه در مسائل اقتصادى با تورم شدید و بالا رفتن جهشى قیمت‌ها تهیّه نیازهاى اولیه زندگى براى مردم بسیار مشکل شده، مى‌گویند گرچه تحریم‌هاى خارجى فشار بر اقتصاد ما وارد مى‌کند، امّا چنان نیست که راه‌حلى نداشته باشد. همچنین آن‌ها معتقدند، تیم اقتصادى دولت ضعیف است. چه اصرارى دارند که مشکلات به دست آن‌ها حل شود؟ چرا این تیم ضعیف را عوض نمى‌کنند؟ چرا صاحب‌نظران باتجربه اقتصادى را فرا نمى‌خوانند؟ چرا به جاى اینکه کارخانه‌ها را فعال کنند و جوانان ما را به کار دعوت نمایند، ثروت‌هاى مردم را از گردش اقتصادى خارج کرده و به صورت سکه و دلار در خانه‌ها محبوس مى‌کنند؟ چرا نقدینگى بدون در نظر گرفتن راهکارهاى اقتصادى از طریق استقراض از بانک مرکزى، بى‌حساب و کتاب افزوده مى‌شود؟

در این بیانیه اضافه شده است: مردم از دستگاه قضایى نیز به شدت شکایت دارند. مى‌گویند اگر آن‌ها با قاطعیت، شجاعت و سرعت با مفسدان اقتصادى برخورد کنند این جرثومه‌هاى فساد به سرعت برچیده مى‌شوند. اگر ده، بیست نفر از آن‌ها با محاکمه سریع، یعنى حداکثر در یکى دو ماه، نه چند سال، محاکمه کنند و اموالشان مصادره و به اشد مجازات، مجازات شوند، اوضاع عوض مى‌شود و اگر آن‌ها به افراد صاحب نفوذى مربوطند ـ که حتماً مربوطند ـ آن صاحبان نفوذ را با شجاعت پاى میز محاکمه بکشند و با محاکمه سریع، حکم آن‌ها را اجرا کنند و آن‌ها را با مجازات شدید، مجازات کنند، به یقین کسى جرأت نمى‌کند که سرمایه‌هاى عظیم مردم را به حساب خود بریزد.

در این بیانیه تاکید شده است: اگر در مسأله چهار، پنج هزار خودروى قاچاق که اسناد آن کاملاً در دست است، در چند هفته حکم صادر و اجرا شود، دیگران جرأت آن سوء استفاده‌هاى کلان را نخواهند کرد.

در بیانیه این مرجع تقلید تصریح شده است: تکرار مى‌کنم، مردم قضاتى مى‌خواهند شجاع، باقاطعیت و باسرعت که به این وضع شرم‌آور مفسدان پایان دهند. در ضمن به مردم عزیزمان این توصیه را دارم که آن‌ها حق مطالبه حل مشکلاتشان را دارند ولى بدانند بدون انسجام داخلى و اتحاد همه گروه‌ها، مشکلات حل نمى‌شود. آن‌ها که از خارج مردم را به آشوب دعوت مى‌کنند، دشمنان قسم خورده ملت ایرانند و تشنه خون ما مى‌باشند، هرگز نباید به شیطنت‌هاى آن‌ها توجه کرد.

خداوندا! به مسئولین بیدارى، هوشیارى، اراده و تصمیم براى حل مشکلات مردم خوبمان عنایت فرما.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب