سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32958
|
15:45 - 1397/04/25
نسخه چاپی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان در گفتگو با ایلام بیدار:

302 هزار ایلامی تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند/ هزینه 210 میلیاردی به افراد تحت پوشش در سال 96

302 هزار ایلامی تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند/ هزینه 210 میلیاردی به افراد تحت پوشش در سال 96
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان گفت: 52 درصد جمعیت استان از خدمات این سازمان استفاده می کنند.

"سهیلا ملکشاهی"، مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلام بیدار به بهانه روز تأمین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی در استان ایلام دارای 9 شعبه اصلی، سه شعبه همیاری و یک شعبه کارگزاری است که با 12هزار نفر مسمتری بگیر و 302هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی و معادل 52 درصد استان از خدمات این سازمان در حال حاضر استفاده می کنند .

وی اظهار کرد: در قبال تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت افراد تحت پوشش در طول سال 96 بیش از210 میلیارد تومان توسط سازمان هزینه شده است.

این مسئول افزود: در سه حوزه اقتصاد مقاومتی ،رفع موانع تولید و بهبود فضایی کسب و کار و شرایط استثنایی در بخش بخشودگی جرایم ، کارفرمایان خوش حساب و در بحث  استخدام نیروهای جدید و معافیت کارفرمایان  از  پرداخت سهم ۲۰ درصدی سهم کارفرمایی که مبلغ ده میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام ادامه داد: بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند از طریق درگاه های اینترنتی یکسری از خدمات این سازمان  ازجمله دریافت  فیش ها پرداخت ،احکام مستمری بگیران و استعلام سوابق بیمه شدگان واز این طریق دریافت کنند.

وی تصریح کرد: دولت الکترونیک تحول بزرگی در کشور ایجاد نموده که از مصادیق بارز آن اقتصاد مقاومتی می باشد که سبب کاهش هزینه های بسیاری در سازمان شده است.

ملکشاهی بیان کرد: حذف دفترچه های درمانی و تشکیل پرونده های الکترونیکی برای بیمه شدگان از دیگر اقدامات این سازمان در راستای خدمات دهی و جلوگیری از اتلاف وقت بیمه شدگان در حال انجام گرفتن است.

وی افزود: در حال حاضر در استان ایلام  87درصد احکام مطالباتی سازمان از طریق ایمیل به کارفرمایان ابلاغ می شود .

مدیر کل تامین اجتماعی استان عنوان کرد : تامین اجتماعی استان موفق به  کسب مقام اول پوشش بیمه ی در قسمت مشاغل آزاد و اختیاری در سال 96 شد که میانگین کل کشور شش درصد می باشد در استان ایلام ۱۷٫۵ درصد است.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد