سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32750
|
08:51 - 1397/04/09
نسخه چاپی

رئیس دادگستری شهرستان سیروان:

حفاران غیرمجاز آثار باستانی در سیروان دستگیر شدند

حفاران غیرمجاز آثار باستانی در سیروان دستگیر شدند
رئیس دادگستری شهرستان سیروان از بازداشت و دستگیری هشت نفراز حفاران غیرمجاز آثار باستانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، "محمد حسنوند"، رئیس دادگستری شهرستان سیروان با اعلام این خبر گفت: در پی گزارشات و اطلاعات واصله مبنی بر قصد عده ای برای سرقت آثار باستانی در شهرستان سیروان، رسیدگی و برخورد با این افراد در دستور کار عوامل قضائی و امنیتی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی ها و تحقیقات میدانی و با اشراف کامل بر رفتار و برنامه های این افراد مبنی برکندن و حفر آثار باستانی، پیش از هر گونه اقدامی با حضور عوامل انتظامی و سپاه این افراد دستگیر شده و از رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند.
رئیس دادگستری سیروان با بیان اینکه هیچ مدیر دولتی در برنامه حفاری نقش نداشته است، اضافه کرد: با وجود شایعات مطرح شده در فضای مجازی هیچ مدیری در این رابطه دستگیر نشده است و دادگستری این موضوع را تکذیب می کند.
حسنوند تاکید کرد: عوامل دستگیر شده شامل هشت نفر بوده که سه نفر حفار غیربومی در میان آنها وجود دارد که پس از دستگیری به اتهامات خود اعتراف کرده و روانه زندان شدند.
وی یادآور شد: اتهام این افراد حفاری غیرمجاز در حریم آثار باستانی شهرستان سیروان است و موضوع قاچاق عتیقه به هیچ وجه مطرح نیست و هرگونه شایعه ای در این خصوص کذب است و از مردم درخواست می شود به شایعات فضای مجازی توجهی نکنند.
حسنوند از همکاری تمام نهادهای نظامی، امنیتی و قضایی و بویژه دادستان و بازپرس دادگستری سیروان، فرمانده سپاه پاسداران و نیروی انتطامی سیروان در این پرونده قدردانی کرد و از صدور رای و حکم نهایی در موضوع حفاری غیرمجاز برای این هشت نفر در آینده نزدیک خبر داد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد