سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32730
|
08:22 - 1397/04/07
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

تولید روزانه 30 تن انواع محصولات شیری و اشتغالزایی 32 نفر/ وقتی شیر ایلام به عراق صادر می شود + تصاویر

تولید روزانه 30 تن انواع محصولات شیری و اشتغالزایی 32 نفر/ وقتی شیر ایلام به عراق صادر می شود + تصاویر
شرکت صنایع شیر ایلام زاگرس از سال 78 تأسیس و روزانه حدود 30 تن انواع محصولات حاصله از شیر تولید می کند.

گروه اقتصادی ایلام بیدار:: اقتصاد یکی از مهمترین مباحث برای جوامع مطرح است و اهمیت این مقوله در تمامی دوران های مختلف بر کسی پوشیده نبوده و نیست، استقلال جامعه و قدرت مقاومت آن در مقابل حوادث طبیعی و اجتماعی، شکوه و عظمت یک جامعه در مقابل جوامع دیگر و ثبات سیاسی آن، بستگی به حل مشکلات و رفع کمبود های اقتصادی آن جامعه دارد.

در واقع اقتصاد زیر بنای توسعه هر کشور محسوب می شود و باید هر جامعه برای ماندن در صف رقابت با دنیا این عرصه را برای خود تقویت کند، مدل برداری از نوع اقتصادها در دینا متفاوت است و کشوری به نحو و طریقی منابع اقتصادی خود و وضعیت فعلی آن را در جامعه تقویت می کند.

بدون شک کشورهایی که توانسته اند الگوهای بومی خود را به منصه ظهور برسانند اقتصادی قدرتمند تر داشته و به نوعی مبحث آسیب پذیری آن کمتر با چالش و تحت اما و اگرها قرار می گیرد، یکی از روش های نوین و حتی اسلامی در کشور ما موضوع اقتصاد مقاومتی است که جرقه این اقتصاد اسلامی و بومی توسط رهبر فرزانه انقلاب زده شد.

اهمیت این مقوله تا حدی بوده که رهبری در سال های گذشته تاکنون در بسیاری از نامگذاری سال خود بر روی اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای داشته اند که نشان از اجرای آن در جامعه از سوی دولت و ملت دارد، از طرف دیگر که دشمنان در حال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی به هر طریق ممکن به خصوص در عرصه اقتصاد هستند اجرایی کردن این مدل اسلامی می تواند بساط تمام تحریم ها را نیز در هم بشکند.

مردمی کردن اقتصاد در شرایطی که اقتصاد کشور با مشکلاتی رو به رو است می تواند بهترین راه حل ممکن نیز واقع گردد، مردم با ورود مناسب خود به این عرصه ثابت کرده اند که همیشه همچون حضور گرم در صحنه های انقلاب این بار نیز می توانند در تقویت اقتصاد کشور نقش آفرینی کنند.

با توجه به سال حمایت از کالای ایرانی در استان ایلام به واسطه ظرفیت های بکر و دست نخورده اش شرایطی مهیا است تا مردم منتظر دولت نباشند و خود بتوانند اقتصاد خانواده خود را تقویت کنند، روشی که هر کدام از مجریان واحدهای تولیدی فعال تاکنون به این طرح ها رجوع کرده اند توانسته اند در این عرصه خوش بدرخشند و هم اکنون در عرصه اقتصاد استان و حتی کشور حرفی برای گفتن داشته باشند.

واحد تولید بومی شیر ایلام زاگرس

"محمد احمدی"، از همان مدیران موفق واحدهای تولید بومی در استان است که توانسته با اجرایی کردن یک طرح بومی حرفی برای گفتن داشته باشد و با ورود به موقع و عملی خود در این عرصه شاهد اقتصادی بسیار عالی برای خود و خانواده اش باشد.

وی در طرح تولید شیر مشغول به فعالیت است و توانسته از این طرح حتی پیشرفت هایی نیز در سایر حوزه ها داشته باشد، این فعال واحد تولیدی هم اکنون با تولید شیر به یکی از مرکز خرید اصلی مردم در ایلام تبدیل شده است.

قیمت محصولات تولید شده در این طرح حتی نسبت به سطح بازار بسیار مناسب است و با تخفیف های ویژه ای این محصولات به مشتریان ارائه می شود، کیفیت حاصل از این طرح نیز به گونه ای است که مردم از آن تعاریف ویژه ای دارند و وجود مشتریان پرشمار بر این نکته دلالت دارد.

تولید روزانه 30 تن شیر و اشتغالزایی برای 32 ایلامی

احمدی در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص می گوید: شرکت صنایع شیر ایلام زاگرس از سال 78 تأسیس شد و در روز در حدود 30 تن انواع محصولات حاصله از شیر از جمله استریل، دوغ کیسه ای، پت، انواع خامه، انواع ماست، روغن حیوانی، آب میوه و غیره تولید می گردد.

تبحر وی در این مدت فعالیت در این عرصه تا حدی رسیده که حتی حاضر به پذیرش سفارش های مخصوص نیز شده است و با پذیرش این سفارش های با کیفیت های بسیار عالی روند اقتصادی خود را نیز بیشتر ترمیم کرده است.

این مدیر برتر واحد تولیدی نه تنها برای خود بلکه برای سایر ایلامیان نیز فرصت های شغلی ایجاد کرده و آنان را نیز در این طرح سهیم کرده است و تاکنون 32 نفر در این حوزه بکارگیری و مشغول بکار شده اند.

احمدی از میزان درآمد ماهیانه خود از فروش این محصولات بسیار راضی است و از سایر مردم شهر ایلام وحتی کشور نیز می خواهد به این عرصه ورود کنند و زمینه اقتصاد فعال خانواده خود و اطرافیان را فراهم کنند.

در حال حاضر و با گذشت سابقه خاص احمدی بسیاری از مراکز استان شیر خود را از وی تهیه می کنند و حتی بسیاری از مغازه داران ضمن خرید این محصولات اقدام به فروش آن در مغازه های خود می کنند و در این میان سودی را نیز برای سایر فروشندگان به ارمغان می آورد.

بازار فروش شیر ایلام در کلان شهرها و کشور عراق

مشتریان این محصول در ایلام تنها به داخل استان بسنده نشده و حتی بیشتر بازار فروش در استان هایی از جمله تهران، اراک، اصفهان و استان های شمالی است و این محصولات تولیدی باعث رضایتمندی مشتریان آنان نیز شده است علاوه بر این در این مدت نیز مقداری صادرات به کشور عراق صورت گرفته است.

وی می گوید تا رسیدن به این مرحله اقتصادی از زندگی خود زحمت های فراوانی کشیده و برای این منظور شب و روز فعالیت جهادی داشته تا بتواند به اقتصاد استان و کشور خدمتی کرده باشد.

احمدی به مشکلاتی همچون، کمبود شیرخام در مقطع فعلی، نبود بازار فروش و عدم وجود نقدینگی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حاضر منتظر کمک بانک عامل برای تزریق اعتبار برای ادامه و توسعه فعلی این واحد تولیدی هستیم و جا دارد از مسئولان امر از جمله در سازمان صنعت و معدن و تجارت و نیز معاونت توسعه استانداری تقدیر و تشکر بعمل آید.

وی در پایان به جوانان تأکید می کند با توجه به وضعیت اشتغال در کشور و نبود کار دولتی به این سمت گرایش پیدا کنند و اقتصاد زندگی خود را در اجرای طرح ها تقویت کنند و با توجه به اینکه اجرای این طرح ها با کمترین هرینه و بیشترین سودهی انجام می گیرند می توان شاهد اشتغالی پایدار در این عرصه نیز بود.

شرکت صنایع شیر ایلام زاگرس,واحد تولیدی,حمایت از کالای ایرانی,استان ایلام,ایلام بیدار

شرکت صنایع شیر ایلام زاگرس,واحد تولیدی,حمایت از کالای ایرانی,استان ایلام,ایلام بیدار

شرکت صنایع شیر ایلام زاگرس,واحد تولیدی,حمایت از کالای ایرانی,استان ایلام,ایلام بیدار

شرکت صنایع شیر ایلام زاگرس,واحد تولیدی,حمایت از کالای ایرانی,استان ایلام,ایلام بیدار

شرکت صنایع شیر ایلام زاگرس,واحد تولیدی,حمایت از کالای ایرانی,استان ایلام,ایلام بیدار

شرکت صنایع شیر ایلام زاگرس,واحد تولیدی,حمایت از کالای ایرانی,استان ایلام,ایلام بیدار

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد