سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32532
|
08:33 - 1397/03/27
نسخه چاپی

نماینده بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در استان ایلام اعلام کرد؛

ارسال ۶۰ اثر به جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی/ آخرین‌مهلت ارسال اثر ۲۵ آبان سال جاری

ارسال ۶۰ اثر به جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی/ آخرین‌مهلت ارسال اثر ۲۵ آبان سال جاری
مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نیز ۲۵ آذرماه سال جاری در مرکز استان با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان و مهمانان کشوری برگزار خواهد شد.

به گزارشايلام بيدار، "علیرضا شیروی"، مدیرکل صداوسیمای مرکز این استان در نشست اتاق فکر جشنواره رضوی در ایلام، با ابراز امیدواری در راستای برگزاری باشکوه هفتمین جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی، در استان ایلام، گفت: این نشست درواقع در راستای ارتقای کمی و کیفی جشنواره خاطره‌نویسی و سفرنامه نویسی رضوی به میزبانی استان ایلام است.

این مسئول، با تأکید بر اینکه باید از افرادی که خلاقیت بیشتری دارند در راستای برگزار جشنواره و بهره‌گیری از تجربه و اندیشه آنان در اتاق فکر استفاده شود، افزود: در بحث اطلاع‌رسانی جشنواره رضوی باید زمینه‌ای فراهم گردد که تیزرهای ویژه جشنواره تولید و در شبکه‌های مختلف پخش می‌شود.

وی، ابراز کرد: باید یک تیزر در حد ملی ویژه جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی تهیه شود که می‌توان در اختیار سیمای مراکز استان‌ها قرار گیرد و در شبکه‌های مختلف مراکز استان‌ها و در رادیو نیز پخش شود که این امر می‌تواند با افزایش دایره مخاطبان موجبات تنوع زیاد آثار ارسالی را ایجاد کند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام، تصریح کرد: امسال باید در سطح کلان‌تری این اطلاع‌رسانی در سطح کشور انجام و متنوع‌تر می‌شود و همچنین تقویم مناسبتی و کاری برای جشنواره خاطره‌نویسی رضوی تهیه شود که در بخش‌های مختلف ازجمله شب‌شعر، شب خاطره با محوریت دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجرایی در هرماه برگزار شود.

شیروی با تاکید بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی سفرنامه و خاطره‌نویسی با حضور اساتید مجرب، خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه این جشنواره می‌توان با دایر کردن استودیوی ویژه‌ای بار تبلیغی و فرهنگی این آیین را به‌طور فراوانی با حضور مهمانان ویژه افزایش داد.

حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، نیز در این نشست، اظهار کرد: برنامه‌های بسیار متنوع و فرهنگی در ماه مبارک رمضان به همت عزیزان در صداوسیما مرکز ایلام ساخته و پخش می‌شود که این برنامه‌ها ازجمله برنامه روژیتی فراگیر بوده و مورد استقبال مردم قرارگرفته است.

وی، با تأکید بر اینکه صداوسیمای استان همواره در طول برگزاری دهه کرامت و جشنواره رضوی فعالیت گسترده‌ای داشته‌اند، ابراز کرد: پوستر و فراخوان هفتمین جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در سطح دبیرخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان‌های سراسر کشور توزیع خواهد شد.

چراغی پور، با تأکید بر اینکه در راستای گسترش فرهنگ رضوی از فعالیت‌های گذشته این جشنواره برنامه‌هایی آماده و پخش شود، گفت: همچنین ساخت برنامه‌هایی ویژه کودک و نوجوان در حوزه جشنواره رضوی برای این قشر بسیار تأثیرگذار خواهد بود و در طول برگزاری مراسمات از مهمانان ویژه‌ی در راستای گسترش فرهنگ رضوی استفاده شود.

وی، بابیان اینکه در راستای توسعه فرهنگی رضوی این آمادگی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ازهر گونه فعالیت که در این حوزه در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان حمایت خواهد شد.

دکتر منصور محبی، نماینده بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در استان ایلام، در این نشست بابیان اینکه فراخوان جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در سال 96 تهیه و در ابتدای سال جاری توزیع‌شده است، گفت: تاکنون حدود 60 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است.

وی، با تأکید بر تهیه فیلم و نمایش‌های مستندی مبتنی بر خاطرات برگزیده جشنواره و اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده در سطح مناطق مختلف کشور، افزود: آخرین‌مهلت ارسال اثر 25 آبان سال جاری خواهد بود و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نیز 25 آذرماه سال جاری در مرکز استان با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان و مهمانان کشوری برگزار خواهد شد.

محبی، خاطرنشان کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل‌بیت (ع) تقدیر از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه‌ی فرهنگ رضوی و اهل‌بیت (ع) از اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد