سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32419
|
08:50 - 1398/03/13
نسخه چاپی

یک فعال سیاسی در گفتگوی تفصیلی با ایلام بیدار:

امام خمینی (ره) بنیانگذار اسلام انقلابی است/ راهبرد امام متحدسازی جبهه انقلاب علیه جهان کفر بود

امام خمینی (ره) بنیانگذار اسلام انقلابی است/ راهبرد امام متحدسازی جبهه انقلاب علیه جهان کفر بود
یک فعال سیاسی گفت: دشمن بر آن است تا در چهل سالگی انقلاب ملت را مایوس سازد؛ به راه امام بدبین نماید، اما کور خوانده اند.

گروه سیاسی ایلام بیدار::14 خردادماه سالروز رحلت معمار کبیرانقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است روزی که در تقویم رسمی کشورمان نیز به همین مناسبت نامگذاری شده است.

با توجه به اهمیت این روز و ابعاد شخصیتی امام راحل تصمیم بر آن گرفیتم تا با یکی از فعالان سیاسی استان ایلام نسبت به تبیین شخصیت امام خمینی (ره) بپردازیم.

دکتر "نصرت الله حیدری"، از فعالان علمی و سیاسی استان ایلام در این خصوص می گوید: امام خمینی از شخصیتهای بی نظیر قرن بیسنم بودند. وی معتقد است امام راحل در کنار مبارزه پروری بر سازماندهی اهل ایمان تاکید داشت و همه را به پاسداری از حریم دین دعوت کرد.

در ادامه متن کامل گفتگو با دکتر "نصرت الله حیدری" را در زیر با هم می خوانیم.

ایلام بیدار:: امام خمینی (ره) چگ.نه شخصیتی بودند؟

۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ روزی تلخ در تاریخ اسلام وانقلاب اسلامی است، روزی که امام خمینی(ره)چشم از جهان فرو بست وبا رحلت خود امتی را در جهان سوگوار ساخت.

بی شک امام خمینی از شخصیتهای بی نظیر قرن بیسنم بودند؛ همین اثرگذاری است که قرن معاصر را قرن خمینی می نامند،امام خمینی،انسانی وارسته ودلداده بود؛ مهذب ومتقی، خودساخته وعارف بالله بود و همواره دغدغه دین وجامعه داشت.

از دین تفسیری مترقی ارایه داد، بر جدایی دین وسیاست خط بطلان کشید، برای رهایی بشر نظام سیاسی مبتنی بر دین ومعنویت ارائه داد.

در حوزه نجف این مبانی را در قالب نظام ولایت فقیه تئوریزه نمود، راه سعادت را در حکومت دینی مشق نمود؛ برای پیاده کردن ایده ها وآرمان خود مبارزه کرد؛ از مبارزه فرهنگی تا مبارزه سیاسی، رنج تبعید ودوری از وطن را به جان خرید اما ایستاد ومقاومت کرد.

ایلام بیدار:: چه شد که ملت ایران از امام راحل تیعیت کردند؟

امام خمینی (ره) ملتی را با خود همراه ساخت، همه ی ایران گوش به فرمان امام بودند.همان فقیه مجاهد،فیلسوف متاله،همان عارف فانی در راه خدا، لذا مردم صداقت وایمان را در وجودش یافتند.

بر دور او حلقه زدند، شهید دادند، برای پیروزی به جهاد برخواستند و در برابر طاغوت زمان ایستادند وبه پیروزی رسیدند.

امام معمار و رهبر کبیر این انقلاب است، به فرموده خلف صالح ایشان،مقام معظم رهبری این انقلاب بی نام خمینی در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست؛ امام جمع دینداری و مردم سالاری را محقق ساخت.

ایلام بیدار:: ظهور شخصیتی چون امام (ره) بر روی چه موضوعاتی اثر گذاشت؟

محرومان را بر سرنوشت خویش حاکم ساخت و نظام های رایج مادی چون لیبرالیزم وسوسیالیزم را به تحدی طلبید، در سایه انقلاب امام معنویت جان تازه گرفت.سوسیالیزم ناتوان از پاسخگویی به تاریخ پیوست وامروز هم صدای خرد شدن اندیشه وافکار لیبرالیستی به گوش می رسد.

نظام سیاسی جمهوری اسلامی به دلیل ابتناء بر اندیشه دینی در مقایسه با نظام های سیاسی عرفی از این امتیاز برخوردار است که علاوه بر ظرفیت های سیاسی قانون عرفی از این امتیاز برخوردار است که علاوه بر ظرفیت های سیاسی قانون عرفی ، مشتمل بر ظرفیت های سیاسی شرعی نیز می باشد.

به عبارت دیگر؛ قدرت سیاسی مردم در الگوی مردم سالاری دینی به دلیل این که از دو منبع (قانون وشرع) تغذیه می شود در مقایسه با قدرت سیاسی مردم در الگوی لیبدال دموکراسی ( که تنها از منبع قانون تغذیه میشود ) بیش تر است.

ایلام بیدار:: بفرمایید راهبردهای امام راحل برای استقرار حکومت اسلامی در چه بود؟

امام خمینی را باید بنیانگذار اسلام انقلابی دانست، مبارزهعلیه رژیم واستقرار حکومت اسلامی راهبرد اولی وانقلابی امام بود، او برای تحقق این مهم روحانیان کشور را ساماندهی نمود.زیرا انقلاب وی یک انقلاب فرهنگی وسیاسی بود وشرط رسیدن به این هدف تغییر نگرش در مردم وکادرسازی در جبهه خودی بود.

او برای رسیدن به این آمال انقلابی بر تربیت وتهذیب نفس تاکید داشت، یاران و ملت را به استقامت فراخواند؛ زیرا لازمه پیروزی ،صبر واستقامت در برابر ناملایمات است.

امام همه ناگواری ها را هم در عندالله مفید می دانست، راهبرد امام متحدسازی جبهه انقلاب علیه جهان کفر بود، به انقلابیون وملت امید می داد.

امروز تزریق امید نیاز جامعه انقلابی است، او در بدترین لحظات بشارت پیروزی داد، ایشان فرمودند: اطمینان پیروزی می دهم؛اطمینان غلبه حق بر باطل.

امام مبارزه پروری را عمومی ساخت بر تز اسلام غیر سیاسی سخن گفت وعالمان دین را به دخالت در سیاست ترغیب می فرمودند، در کنار مبارزه پروری بر سازماندهی اهل ایمان تاکید داشت.

همه را به پاسداری از حریم دین دعوت کرد، در سخنانش شاه را نشانه گرفت، به دانشگاه جهت داد؛ فرمودند:دانشجویان باید متحدا به مبارزات خود ادامه دهند و مردم ستمدیده ی ایران را فراموش نکنند.

مبارزه را حول اسلام وبر مدار حکومت اسلامی ساماندهی کرد و سرانجام مبارزات امام وملت جواب داد وانقلاب به پیروزی رسید.

ایلام بیدار:: روز موفقیت امام راحل را در چه می دانید؟

بی شک رمز پیروزی انقلاب در ایمان ومقصد عالی حکومت واتحاد و وحدت کلمه احاد ملت در کنار رهبری امام بود. امروز هم فرزندان امام برای حفظ وپاسداری از راه امام باید همان انگیزه الهی،وحدت وهمدلی وتبعیت از رهبری و ولایت را فراموش نکنند.

بایددر سالگرد ارتحال امام بار دیگر با راهبردهای انقلابی امام پشت سر مقام عظمای ولایت تجدید میثاق کنیم.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد