سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32405
|
12:45 - 1397/03/13
نسخه چاپی

فرماندار چرداول خواستار شد؛

لزوم آمادگی برای مقابله با اطفا حریق در چرداول

لزوم آمادگی برای مقابله با اطفا حریق در چرداول
فرماندار چرداول برلزوم آماده باش ادارات چرداول برای مقابله با اطفای حریق جنگل‌ها تاکید کرد.

به گزارشايلام بيدار، "مراد یگانه"، فرماندار چرداول در نشست با مدیران شهرستان چرداول اظهار داشت: آموزش و آگاهی بخشی مهمترین پتانسیل موجود در عرصه پیشگیری  اطفاء حریق است.

فرماندار چرداول بر لزوم آماده باش ادارات چرداول برای مقابله با اطفای حریق جنگل‌ها تاکید کرد و گفت: ما معتقدیم باید در کنار آموزش و آگاهی بخشی به روستاییان از پتانسیل و نفوذ کلام اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران در میان مردم نهایت بهره را ببریم.

یگانه در ادامه به مهمترین و عظیم ترین بحث حفاظت و حراست از منابع ملی اشاره کرد و افزود: زندگی و تنفس ما وابسته به  عرصه های جنگلی و ملی است بنابراین حفاظت و حراست از این منابع عظیم خدادادی به منزله صیانت نفس و حراست از جان خود ماست.

این مسؤول اضافه کرد: باید همه با اتحاد و انسجام در این عرصه پیش قدم باشیم چرا که این یک وظیفه قانونی،اخلاقی، شرعی است و در این راه اهمال بر کسی پذیرفتنی نیست.

فرماندار چرداول در پایان خواستار حضور پررنگ و جدی محیط زیست ،شهرداران و دهیاران اداره راهداری در این عرصه شد.

دژم خوی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرداول نیز گفت: آتش سوزی از جمله عوامل تهدید کننده اراضی ملی و طبیعی بوده چرا که وقوع آتش سوزی در شهرستان چرداول بیشتر مربوط به کوه لنه و خرمه بوده و این اداره حفاظت بیشتری را در این منطقه خواهد داشت .

وی ضمن تاکید بر لزوم پیشگیری از بروز حریق در مراتع گفت:آتش سوزی از مسایل مهمی است که باید در جلسات پیشگیری و اطفاء حریق مطرح شود و راهکارهای مناسبی توسط کلیه اعضا در این مورد اندیشیده شود.

این مسؤول اضافه کرد: به همین دلیل مقابله با این امر و اقدام به موقع در زمان وقوع آن در کمترین زمان ممکن و همچنین در مرحله بازسازی مناطق آسیب دیده از حریق و تبدیل مناطق سوخته به منطقه سرسبز از مسایل مهمی است که باید مدیران ارشد به آن نگاه جدی داشته باشند که در آینده ای نزدیک شاهد هیچگونه آتش سوزی در کل کشور باشیم.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد