سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32356
|
08:25 - 1397/03/09
نسخه چاپی

ناتوانی مسئولان چرداولی در جذب گردشگر؛

حکایت کانکس هایی که جمع آوری شد

حکایت کانکس هایی که جمع آوری شد
کانکس های شهر سرابله که برای اسکان گردشگران طراحی شده بود نتوانست به اهداف خود برسد وسرانجام توسط شهرداری جمع آوری شد.

به گزارشايلام بيداربه نقل از دیار زاگرس ، در جهان امروز گردشگری و جذب گردشگر به عنوان جزء لاینفک و مهم در پیشرفت اقتصادی هر جامعه ای به شمار می رود.

برای توسعه هر منطقه جذب گردشگر اهمیت زیادی دارد وکشورهای مختلفی موفق شدند از طریق همین مقوله اقتصاد خود را سامان بخشند امری که با وجود سرمایه های طبیعی وتاریخی فراوان در کشور از آن بی بهره ایم.

برای جذب گردشگر باید دریک منطقه ابتدا اقدامات رفاهی اندیشیده شود سپس ظرفیت های هرمنطقه به بهترین شکل وبا روش های مختلف معرفی شود وبرای هر منطقه یک طرح کامل وجامع برای جذب گردشگران اجرا شود تا به درآمد زایی دراین منطقه برسد  واشتغال زایی گسترده ای ایجاد کرد، امری که اجرای آن دور از ذهن نیست و تجربه موفق آن در کشورهای مختلف وجود دارد.

شهرستان چرداول اما با داشتن زمینه های بسیار فراوان و مناظر طبیعی زیبا، وجود امامزادگان و آداب و رسوم محلی خود به عنوان یکی از شاخص ترین شهرستان های استان در زمینه گردشگری سیاحتی و زیاتی می باشد که گام برداشتن در این راه می تواند پیشرفت های مهمی در همه زمینه ها برای شهریتان رقم بزند.

در این راستا اما گاهی با بی تدبیری و انجام اعمال کارشناسی نشده نه تنها سودی  به بار نمی آید بلکه ضرر نیز متوجه شهرستان خواهد کرد.

کانکس های شهرسرابله مساله غم انگیزی است که در نهایت با تخریب وجمع آوری تمام شد و به یک مثال بارز طرح ها وهزینه های شکست خورده است که می توانست از آن بهره برداری بهتری کرد.

این کانکس ها با هزینه زیاد و با همکاری اداره میراث فرهنگی وشهرداری با هدف اسکان گردشگران ساخته شد که نتوانست به اهداف خود برسد و امروز به  گفته مسئولین قرار است جای خود را به مجتمع تفریحی سرابله دهد.

در سال های گذشته این کانکس ها در اثر عدم کارشناسی و جایگذاری نامناسب و همچنین عدم توجه مسئولین، به مکانی برای تجمع حیوانات و معتادین تبدیل شد و علیرغم ایده اولیه اجرای طرح نقش موثری در عدم جذب گردشگر در چرداول ایفا کرد.

 

جذب گردشگر معضل بیکاری در شهرستان را مرتفع می کند

احمدی"، از اهالی شهر سرابله گفت:کانکس های سرابله قرار شد به مکانی برای گردشگران تبدیل شود که می شد از آن استفاده بهینه کرد.

وی افزود:با جای گذاری مناسب در نقاط مختلف شهرستان ومستعد گردشگری می توان ظرفیت خوبی را برای اشتغال در شهرستان ایجاد کرد که این امر تحقق نیافت.

این جوان چرداولی تصریح کرد:شهرستان چرداول برای  گردشگری ظرفیت های خوبی دارد که با بهره برداری از آن می توان حتی معضل اشتغال را درمان کردوریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی را خشکاند.

به راستی با این همه پول که بی جهت  وبدون تدبیردر اینجا خرج شد چند جوان می توانستند ازدواج کنند ویا چند خانواده بی بضاعت سروسامان می گرفتند ویا چند نفر صاحب منزل می شدند.

امید است مسئولان استان و بخصوص شهرستان چرداول در اندیشیدن تدابیر خود تامل کرده و با انجام طرح های کارشناسی شده در راستای پیشرفت شهرستان گام بردارند که این خود علاوه بر ترویج و توسعه شهرستان می تواند با بکارگیری چندین جوان در طرح ها، کاهش بیکاری و فقر و افزایش امید به زندگی را در شهرستان رواج داد.

 

 

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد