کد مطلب: 32165
تاریخ انتشار : 1397-02-24 12:20
در میان تمام تماس هایی که باید بگیرید و کارهای مختلفی که وظیفه دارید انجام دهید راهی ساده برای آرامش گرفتن وجود دارد.

به گزارش ايلام بيدار ، در میان تمام تماس هایی که باید بگیرید و کارهای مختلفی که وظیفه دارید انجام دهید راهی ساده برای آرامش گرفتن وجود دارد.

 

این آرامش ارزش بالایی دارد، چون استرس شدید باعث می شود فشار خون بالا برود، قدرت سیستم ایمنی بدن پایین بیاید و دچار مشکل در خواب شوید. با این ورزش ها می تواند به جنگ هر نوع استرسی بروید – زود گذر یا تمام عیار.

  

وقتی عصبی و متلاطم هستید 

با کشیدن نفس به داخل در هر چهار گام و بیرون دادن آن در چهار گام بعدی تنش عصبی را از خود دور کنید. این کار را حدود 3 دقیقه مرتب تکرار کنید ( هرچقدر بیشتر بهتر ) با ادامه دادن این تمرین سعی کنید دم و بازدم را به شش تا هشت گام برسانید.

 

وقتی چند لحظه فرصت می خواهید 

برای متمرکز کردن ذهن و بدن در حالتی راحت روی زمین بنشینید و پشت خود را صاف کنید. به دستی که ساعت را می بندید نگاه کنید. به مدت سه ثانیه نفس خود را به طرف داخل بکشید و سپس به آرامی نفس خود را بیرون دهید. این کار را به مدت سه دقیقه مرتب تکرار کنید.

 

وقتی واقعا ناراحتید 

صاف روی یک صندلی بنشینید و دو پا را صاف روی زمین قرار دهید وقتی ستون فقرات را به سمت جلو می دهید نفس خود را بیرون دهید سپس به کمر قوس دهید و نفس خود را به طرف داخل بکشید . این کار را تا 5 مرتبه نفس کشیدن تکرار کنید.

 

پهلو به پهلو 

نفس خود را به داخل بکشید و دستها را صاف به طرف بالا بکشید. در حالی که بدن را به سمت راست خود می کشید نفس را بیرون دهید، وقتی به وسط برمیگردید دوباره نفس خود را به طرف داخل دهید، سپس نفس را بیرون دهید و به سمت چپ خود را بکشید. این حرکت را تا پنج مرتبه نفس کشیدن ادامه دهید.

 

چرخش 

دست ها را در هر دو سمت خم کنید، نفس را بیرون بدهید و میان تنه را به سمت راست بچرخانید. نفس را به طرف داخل بکشید و به مرکز بازگردید، سپس با بیرون دادن نفس به سمت چپ بچرخید. این حرکت را تا پنج تنفس دیگر ادامه دهید.

 

انتهای پیام/س

تازه ترین مطالب

پربیننده ترین مطالب