سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32074
|
13:53 - 1397/02/17
نسخه چاپی

با حمایت بنیاد برکت؛

چند قلوهای ایلامی بیمه تکمیلی شدند

چند قلوهای ایلامی بیمه تکمیلی شدند
کودکان چند قلو در این استان که خانواده های آنها مشکلات مالی دارند با حمایت بنیاد برکت زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند.

به گزارشايلام بيدار، "زهرا همتی"، مدیرکل بهریستی استان ایلام با اعلام این خبر گفت:کودکان چند قلو در این استان که خانواده های آنها مشکلات مالی دارند با حمایت بنیاد برکت زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند که در این راستا در این راستا تا کنون 970 کودک چند قلو از 400 خانواده نیازمند استان اعم از مددجو و غیر مددجو با حمایت بنیاد برکت از اسفندماه 96 به مدت یکسال از مزایای بیمه تکمیلی برخوردار شده اند.

وی مزایای این بیمه را شامل ویزیت و دارو و تمامی هزینه های درمانی از جمله بستری و غیره عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به هزینه های سنگین نگهداری فرزندان چند قلو، این اقدام با هدف حمایت مالی از این خانواده ها انجام شده است.
وی اظهار کرد: همچنین به همت بنیاد برکت یک هزار نفر از مجموع چهار هزار و 291 زن سرپرست خانوار مددجو نیز سال گذشته بیمه تکمیلی شده اند.
مدیرکل بهزیستی ایلام پیش بینی کرد: امسال نیز یک هزار نفر دیگر از زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند.
همتی در خصوص بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار نیز گفت: تاکنون یک هزار و 871 نفر از زنان سرپرست خانوار مددجوی زیر پوشش مناطق روستایی، عشایری و شهری بیمه تامین اجتماعی شده اند.
وی با بیان اینکه از این تعداد 759 نفر در شهرها و یک هزار و 112 نفر نیز در روستاها و مناطق عشایری سکونت دارند، اظهار کرد: کار بیمه زنان روستایی از سوی صندوق بیمه روستاییان و عشایر و بیمه زنان ساکن مناطق شهری از محل قانون هدفمندی یارانه ها و از طریق بیمه تامین اجتماعی انجام گرفته است. 
همتی یادآور شد: طرح بیمه اجتماعی زنان روستایی و عشایری از سال 88 آغاز شد که در اجرای آن از سوی بهزیستی، زنان سرپرست خانوار واجد شرایط به دهیاری ها معرفی شدند و پس از ورود و ثبت اطلاعات آنان در تارنمای صندوق بیمه روستایی و عشایری حق بیمه آنها به صورت متمرکز از سوی بهزیستی پرداخت می شود. 
مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: پوشش بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار مناطق شهری نیز از سال 90 آغاز شد که بخشی از آن از ناحیه دولت و محل قانون هدفمندی یارانه ها و بخش دیگر آن از محل اعتبارهای بهزیستی استان ها تامین خواهد شد. 
همتی افزود: زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق شهری، روستایی و عشایری که مشمول این بیمه ها می شوند باید دارای دست کم 18 و حداکثر 50 سال سن بوده و بعنوان سرپرست خانوار مددجوی زیر پوشش بهزیستی باشند. 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد